NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av C30Mani
har råkat skada larmkrets på bakrutan vilket gör att jag för felmeddelande om ”larmservice” kan man på något sätt stänga av detta felmedlande?
larmet på bilen fungerar ju som det ska och ny ruta kostar över 10000 kr med byte :-(O)
Användarvisningsbild
av MartinS
Det finns färg för att laga detta. Kostar ~150kr på mekonomen.
av C30Mani
Problemet är att skadan på larmkretsen är så liten så varken jag eller Volvo hittar skadan, men när man mätar så är motståndet för litet i bakrutan, har bråkat lite med min återförsäljare om felet, har sagt att om dom hittar skadan så står jag självklart för kostnaden men om man inte kan hitta någon uppenbar skada på bakrutan så borde det ju gå på någon typ av goodvill.
av C30Mani
Kostar över 5000 kr på skroten, både jag och mekanikern på Volvo har sökt med lampa och försökt mäta oss fram till var skadan är men vi hittar inget :-(O)
Användarvisningsbild
av MartinS
Koppla in ett motstånd i serie med slingan då om du vet vad det totala motståndet skall vara?
av C30Mani
Nu har jag varit inne med bilen hos Volvo och dom kunde programmera bort felmeddelandet på larmkretsen i bakrutan till en kostnad på 600 kr vilket jag tycker det är värt att slippa se "larmservice" meddelandet i displayen

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]

Recharge frågor

Har kollat led Volvo nu och enligt dom ger motor 2[…]

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]