- sön 02 feb 2014, 19:40
Har bilen i ett flerbilsgarage utan avlopp av nån anledning som är svårt att förstå (idiot till arkitekt antagligen eller en stockholmssarkitekt utan bil) och vår plats är mellan två bilägare som är notoriska på att bara köra in bilarna utan att sparka bort snö eller ta bort överflöd innan de ställer in bilen varvid smältvatten rinner in på vår plats där jag ställer min fina Volvo som får stå i en sjö hela dagarna och rosta, jag mockar ut vattnet när jag kan med en bred gummiskrapa men undrar om det finns nåt bättre sätt som jag inte tänkt på? På så sätt att slippa gympapasset på en halvtimmes vattenskrapning... ni förstår man får va snabb för det rinner tillbaka oxå... funderar lite på nåt liknande de städar med på macdonalds, eller nån pumpliknande sak, eller jag vet inte, finns det ingen kemikalie som reagerar med vatten så allt avdunstar typ? Eller ja spånar bara men några idéer? Det blir säkert en halv kubikmeter vatten känns det som så det är inga småskvättar, duger alltså inte med sågspån.