- fre 31 jan 2014, 12:48
Men att det skulle ha någon betydelse om vi kör 2WD eller 4WD det tror jag inte på,
Mvh
Lennart
MartinS skrev:Om 90% av av vetenskapsmännen tror att människans CO2 påverkan påverkar klimatet negativt och 10% tror det motsatts. Är det då säkert att 90% har rätt och 10% har fel?Klimatforskare världen över "ojar sig" över att temperaturen stiger oroväckande fort med klimatförändringar som följd, Det har stigit si och så många grader sedan mätningarna började. Vem är det som säger att alla värden var bra just vid den tidpunkten ??. Dom flesta "erkända" mätningar började i mitten på 1800 talet. Då var världen i sluter på den kallaste perioden på flera 1000 år. Åren mellan c:a 1350 till 1850 benämns ofta som den lilla istiden, med flera 100 år av missväxt, svält, sjukdommar och elände. Var klimatet bra då ? Då låg medeltemperaturen 3 - 4° under vad det var när "mätningarna började". Tiden fram till medeltiden var det alltså ungefär samma temperatur och klimat som vi har nu. Går vi längre tillbaka, till vår bronsålder så hade vi samma klimat och temperatur som det är vid medelhavet idag. Och som forskarna "hotar" med att vi ska få "inom en snar framtid". Jag är av den uppfattningen att det som händer med klimat och temperaturen kan vi inte "göra ett skvatt åt". Därmed inte sagt att vi ska strunta i miljöförstöring och nedsmutsning. Och kan vi göra något på ett miljövänligare sätt ska vi givetvis sträva efter det för resurserna vi använder är ju i vissa fall starkt begränsare.
75% av världens befolkning tror på en Gud. Därför är det större
chans att en Gud finns. Eller?
Men att det skulle ha någon betydelse om vi kör 2WD eller 4WD det tror jag inte på,
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V