- tis 28 jan 2014, 16:31
Okay, tack för info! Och priset var 2500 kr?
Dagen efter var allt i bilen fungerande igen hela dagen, men.......idag var panelen helt svart, mätarna helt döda.
Körde iväg med bilen och på skoj tryckte jag efter någon mil in trippnollställningspinnen invid hastighetsmätaren och vips så lyste och fungerade allt igen.
Skumt värre.
Har en vän som är minst sagt expert på att löda om och laga gamla och nya elprylar, optimerar även ljudanläggningar och allt möjligt. Är det "bara" lödbanor som gått sönder eller byter man (OBDtuning) ut vissa delar / komponenter i instrumentet? Läste på youtube att man fixar kallödningar och byter voltage regulator/stabilizer...?
Clodwig skrev:Hej. Jag har också en 02:a och råkade ut för samma sak. Jag skickade mitt instrument till OBD tuning i Karlstad, de fixade det och skickade tillbaka det med vändande post. Om jag inte minns fel lämnar de även ett års garanti på reparationen. När du har fått tillbaks instrumentet måste du till en bilverkstad för att radera felkoder. Min mekare tog 200 spänn för det, han fick gå in i tre olika protokoll och det är tydligen viktigt att det sker i rätt ordning. Finns info på det här: http://www.obdtuning.se/reparationer/volvo/v70-6663009Hm, synd man inte kan multicitera här...?
Okay, tack för info! Och priset var 2500 kr?
Dagen efter var allt i bilen fungerande igen hela dagen, men.......idag var panelen helt svart, mätarna helt döda.
Körde iväg med bilen och på skoj tryckte jag efter någon mil in trippnollställningspinnen invid hastighetsmätaren och vips så lyste och fungerade allt igen.
Skumt värre.
Har en vän som är minst sagt expert på att löda om och laga gamla och nya elprylar, optimerar även ljudanläggningar och allt möjligt. Är det "bara" lödbanor som gått sönder eller byter man (OBDtuning) ut vissa delar / komponenter i instrumentet? Läste på youtube att man fixar kallödningar och byter voltage regulator/stabilizer...?
Volvo V70 2002 Bifuel - bor i Nacka i Stockholm.