PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av john97
tjena, söker en styrservo pump, för tror de är den som har lagt av på min 145.a för då jag bromsar så blir de att den låser styrningen också i samma veva, har någon vare med om de eller uppleft det?
och jag hittar inte någon som passar direkt så kan nån försöka hjälpa mig att hitta en och kanske skriva hur man gör för att byta den och vart man öppnar och så:)
tack så mycket för hjälpen på för hand.
Mvh John Högmark
av Amarace
Har du verkligen Styrservo på din 145:a?

Oavsett så har styrningen inget med bromsarna att göra på det viset. Låter mer som att Om du nu har styrservo så kanske remmen slirar till, då kan man uppleva det som att det låser iomed att det helt plötsligt går tyngre.
av rid54
Om du har styrservo, kolla att du har servoverkan när motorn går på tomgång (långsammare än så går väl inte motorn...). Tappar du servoverkan på tomgång, kan du ha en sliten pump. Kolla oxå vätskenivån (och remmen, som sagts ovan...)

Hur mår spindellederna? Den som inte är bärande får ju ett nytt belastningsfall när du bromsar. Den kanske är "kärv" (dvs torr...) och då kan det tröga till när man bromsar.
Användarvisningsbild
av P1800
Hej,

Jag tror inte att det är pumpen som är problemet. Du kan normalt vrida ratten även när motorn står stilla. Det borde snarare vara något i Ventilhuset eller i själva snäcka som orsakar detta. Kan det vara en yttre mekanisk låsnong genom att fjädringen komprimeras under inbromsningen?

Pumpen kan jag tro är lika på 164:an = många flera tillgängliga än från 140.
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]