NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av agusta44
Verkar vara för jäkla dålig kvalite i dessa plastglas, mina är alldeles matta å fula så jag har för avsikt att byta ut dom inom en snar framtid, är det någon här som vet vilket art nr det är på dessa??

Är det svårt att byta, läst att man måste demontera "kåpan" på backspegeln för att komma åt glaset/lampan.
Hur demonterar man kåpan utan att spräcka massa plastfästen på bästa sätt??

Bilen i fråga är en S40 -05

//mvh
av getsome
vill du snygga till dom så plocka ut dom gamla , tvätta med aceton och köp biltemas toningsspray (rökfärgad) för lampglas och måla 2-3 lager , blir snyggt som satan och bilprovningen knorrar inte heller
av agusta44
Kimmen90 skrev:http://accessories.volvocars.com/Access ... 2007_L.H.D

Kanske något liknande :)

Tack för länken. :D

Såg förrersten att Hova säljer en satts om två nya blinkersglas, kostar dock 695:- :( Undra vad Volvo tar för sina!?
Någon som har erfarenhet av Hova, hur är kvaliten på deras produkter??
getsome skrev:vill du snygga till dom så plocka ut dom gamla , tvätta med aceton och köp biltemas toningsspray (rökfärgad) för lampglas och måla 2-3 lager , blir snyggt som satan och bilprovningen knorrar inte heller
Tack för synpunkten, men inte intressant med tonat blinkersglas för min del, tycker det skulle vara snyggare med nya fräscha i stället.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Snyggade till min ena med Autosol och det blev stor skillnad, för övrigt så bytte jag den andra för att den var sprucken.
av agusta44
Micce1980 skrev:Snyggade till min ena med Autosol och det blev stor skillnad, för övrigt så bytte jag den andra för att den var sprucken.
Köpte du en ny Volvo original, eller en eftermarknads del?
Vad kosta den?
Svårt att byta, gjorde du som den länkade guiden?
Användarvisningsbild
av Micce1980
agusta44 skrev:
Micce1980 skrev:Snyggade till min ena med Autosol och det blev stor skillnad, för övrigt så bytte jag den andra för att den var sprucken.
Köpte du en ny Volvo original, eller en eftermarknads del?
Vad kosta den?
Svårt att byta, gjorde du som den länkade guiden?
Köpte en begagnad från via laga.se. Den snyggades med till även om det knappt behövdes.
Kostade ca 190 kr.
Nja jag gjorde enligt min egen guide. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 42&t=98248 Fungerar toppen för mig iaf.

Kan även tillägga att jag vaxade blinkersen efter autosolen.

Hej! Jag köpte en Volvo s60 2,4 från 20[…]

Tack, det ska jag prova!

Missljud -22 V60 T6

Kommer absolut slå på stora trumman i […]

Behöver byta remskiva på min generator […]