- sön 26 jan 2014, 18:07
Diesel är ju "gratis" att köra jämfört med min tidigare V70 som drog minst 1liter/mil vid snäll körning.
Här ligger dieselpriset för närvarande dessutom på 13.73, samma literpris som för 95-oktanig.
jaob skrev:Såhär ligger det till. Jag vet att igentligen en bensinare kanske skulle vara bättre för mig.Jag har också ca 10min mellan jobb och bostad men ser inte det som något problem. Jag kör flitigt med parkeringsvärmaren dessutom. Ibland måste man bara köra lite längre sträckor också för att regenereringen av dieselpartikelfiltret ska bli bra men finns varningssystem om det skulle inträda. Ser inte det som ett problem. Kör 8mil + 8mil varje fredag så allt blir genomvarmt.
Jag har 15 min till jobbet och 15 min hem varje dag. Dock åker jag ganska mycket på fritiden då det är roligt att åka på utflykter.
Automat har jag sagt att jag absolut ska ha på nästa bil.
Kan det uppstå problem med att köra till mitt jobb med en dieselbil ?
Diesel är ju "gratis" att köra jämfört med min tidigare V70 som drog minst 1liter/mil vid snäll körning.
Här ligger dieselpriset för närvarande dessutom på 13.73, samma literpris som för 95-oktanig.
Volvo V90 T4 2019 Momentum SE
Har felkodsläsare Dice m. VIDA
Har felkodsläsare Dice m. VIDA
- By Tomas803