Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

VolvoÄgarn skrev:Volvo pissar på de enda kunderna de har, svenskarna. Känner inget alls för Volvo längre, tyvärr. Detta var droppen.
På vilket sätt känner du dig nerurinerad?
Som att en reklamfilm skulle påverka i den mån att man plötsligt inte "känner" något för Volvo. Isåfall kan du inte känns så mycket innan heller.
Produkter och varumärken jag gillar har haft betydligt värre reklamer än det här.. det är väl rätt vanligt att reklamfilmer är betydligt sämre och sliskigare än den här var.
Eller är du en av dom som inte tror att Zlatan är svensk och därför är upprörd?

För övrigt är väl Sverige en väldigt liten marknad för Volvo... reklamen är för "världen" och Zlatan är ett rätt stort varumärke för Sverige, vilket Volvo också är. Jag tror inte dom tänkt fel, även om det finns svenskar som reagerar negativt på att koppla honom till Volvo tror jag inte övriga världen tänker på det sättet.
Anledningen till att folk inte gillar reklamen är kanske att den bara spelar på Zlatan och inte på varumärket Volvo.
Inget om säkerhet, kvalité, eller körkänsla. Volvo är idag mer en dyr bil än en bra bil i mångas ögon.
Skulle dom tvingat Zlatan köra volvo iom att han är med i reklamen så skulle han bara skratta.
Användarvisningsbild
av joel80
Den åsikten förstår jag väl.. man kan tycka det är en dålig reklam och att han passar dåligt ihop med Volvo.. men jag förstår inte på vilket sätt det skulle få mig som svensk att känna mig nerkissad av Volvo.
Nej den biten med "pissar på kunderna" förstår jag inte.
Men udda sexuella preferenser har ju blivit mode så det är väl något tredigt som vi inte förstår :D
Dyr bil? Nä, mer normal jämfört med konkurrenterna både Audi,BMW,Mercedes är dyrare. Man kan få en rätt enkel ren S60 -14 med nödvändig utrustning för 219.000kr det anser jag är mycket bra då man får en av världens mest krocksäkra bilar.
För 219.000sek så får du fyra hjul och en ratt för hur jag vrider och vänder på det så blir det mer än 219.000 i slutändan.
Berätta nu vad jag får för bil för 219k och vad som ingår i dessa nettopengar?
http://www.blocket.se/eslov/Volvo_S60_T ... ?ca=20&w=3

Tycker man får så det räcker, visserligen inte xenon men det funkar utan, det är ändå bra lyse på dom, blåtand med streaming av musik t.ex spotify, high performance osv.
joel80 skrev:
VolvoÄgarn skrev:Volvo pissar på de enda kunderna de har, svenskarna. Känner inget alls för Volvo längre, tyvärr. Detta var droppen.
På vilket sätt känner du dig nerurinerad?
Som att en reklamfilm skulle påverka i den mån att man plötsligt inte "känner" något för Volvo. Isåfall kan du inte känns så mycket innan heller.
Produkter och varumärken jag gillar har haft betydligt värre reklamer än det här.. det är väl rätt vanligt att reklamfilmer är betydligt sämre och sliskigare än den här var.
Eller är du en av dom som inte tror att Zlatan är svensk och därför är upprörd?

För övrigt är väl Sverige en väldigt liten marknad för Volvo... reklamen är för "världen" och Zlatan är ett rätt stort varumärke för Sverige, vilket Volvo också är. Jag tror inte dom tänkt fel, även om det finns svenskar som reagerar negativt på att koppla honom till Volvo tror jag inte övriga världen tänker på det sättet.
Volvo hade uppe en text på sin sida innan dom skulle släppa reklamen, den löd såhär: "Sverige är ett land av mångfald. Branta berg, snåriga skogar, långa avstånd, sol, regn, mörker, snö och is. Allt detta är hemmaplan för Volvo XC70. En bil helt byggd för våra förhållanden. Bränslesnåla motorer som gör att du kan ta dig långt, hög markfrigång för dåliga vägar, aktiva säkerhetssystem som hjälper dig i stadskörning och en komfort som du verkligen uppskattar när restiden blir längre än du tänkt dig."

Nu har dom ändrat från "ett land av mångfald" till "Sverige är kontrasternas land. Branta berg, snåriga skogar, långa avstånd, sol, regn, mörker, snö och is."

Otroligt fegt att de har bytt ut mångfalds-texten.
Volvo har valt att ställa sig på den politiskt korrekta sidan och som Sverige har blivit och hur det ser ut på många platser i landet är att direkt pissa rakt i svenska folkets ansikten. Förövrigt är Zlatan lika mycket svensk som en japan i Japan.
Jag trodde det var politiskt korrekt att använda just ordet mångfald.. håller med om att det är konstigt att dom bytt ut den. Dom tyckte väl det var för laddat.. fegt.
Sen är det väl inte Volvos fel att det blivit som det blivit.. jag förstår nog inte riktigt ändå.

Sthlm:
Flera bilägare säljer MY14 lagerbilar för runt 219k.. Här var en några tusen billigare:
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S6 ... ?ca=11&w=3

Lite naken i tillbehör kanske.. :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.