NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gingpa
Körde 10 mil igår och efter att jag kört in min V50 -11 i garaget, stannat motorn gick motorfläkten i två minuter. Det var -4 grader ute.
Ska det vara så?
Användarvisningsbild
av Vojje
Hur kan du ha -11 grader i garaget när det är -4 grader ute???
Stäng dörren till frysen!!!

Har du några andra problem med motortemp, värme i bilen eller motorns kylsystem (läckage, luftbubblor etc.)
av timebandit
Vojje skrev:Hur kan du ha -11 grader i garaget när det är -4 grader ute???

Har du några andra problem med motortemp, värme i bilen eller motorns kylsystem (läckage, luftbubblor etc.)

Hoppas du skämtade lite där. Om inte så menar han nog att årsmodellen är 2011 :)
Har för mig att jag läst att fläkten kan gå lite för att kyla ner vid/efter en regenerering... För partikelfiltret sitter väl värmare motorn än på våra gamla V50?
av gingpa
Vojje skrev:Hur kan du ha -11 grader i garaget när det är -4 grader ute???

Haha jag det blev lite tokigt där. Modellen är en 2011. Nej inga andra problem som jag märkt.
Användarvisningsbild
av SvenB
gingpa skrev:Körde 10 mil igår och efter att jag kört in min V50 -11 i garaget, stannat motorn gick motorfläkten i två minuter. Det var -4 grader ute.
Ska det vara så?
Jag ställde en liknande fråga för någon tid sedan och även jag fick en ironisk kommentar av Vojje. Kan berätta att det är fullt normalt att fläkten går en stund trots avstängd motor vid vissa tillfällen.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror du menar fläkten :lol:
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]