NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SvenB skrev: Missuppfattats, nej inte direkt. Men eftersom jag har fått några "rallarsvingar" på senaste tiden, med innebörd att jag inte bör skriva inlägg så uppfattade jag kanske lite "skevt". :roll:
Det är lugnt, SvenB, no hard feelings här inte. Alla kan ju inte tycka som en själv hela tiden.

Zanders skrev:Och där kom mitt brev också! Min ska alltså också in för åtgärd.
Bra där, Zanders, för visst har du ovala slutrör?
Det gäller vad jag märkt hitintills endast bilar med ovala rör
Och man lägger in en metall bit mellan röret och ovan sidan av slutröret och lägger några svets punkter i rör/metallbit/slutrörets ovan kant
så att man eliminerar ev risk att slutröret lossnar

mao inga byten av slutrör och än så länge inga runda rör

//Gooose
Kluster skrev:Bra där, Zanders, för visst har du ovala slutrör?
Yes dem är ovala!
oxis skrev:Jag fick även detta brev igår, D3a har jag.. någon som vet om det kommer ta lång tid att få detta fixat när man väl lämnar in den?
Jag fick som svar att detta inte va så akut utan det skulle åtgärdas på min nästa service ~maj-juni. Men det kan ju knappast ta speciellt lång tid kan man ju tycka.
ca 30-40 min tar när det är på denna sidan av årret

Man hissar upp bilen tar bort slask klumparna under stötfångaren , stålborstar rent där man skall svetsa
Går och hämtar svetsen, knackar in matrialet som skall läggas imellan

Sen börjar det roliga salt slask droppet i ögon/ansiktet svider lite när man får den skiten i ögonen
Slaskdropparna alltså
man lägger en svets torkar ansiktet lägger en svets till osv

men om bilen är utan slask o vatten mao torr så kan jag tänka mej att du löser detta på halva tiden 15-20 min
Bara man får rent röret så det inte är massa skit i mellan

Tänk på eran mekaniker när ni skall in för detta jobb
om det inte är slaskigt nu när ni skall in ta bort slask/snö som sitter understötfångaren när ni tvättar bilen innan ni kommer in
men tvätta helst inte samma direkt innan ni åker till verkstaden då är det ju tvättvatten som rinner

Det är alltid trevligt att jobba med en ren bil :D
Om man som mekaniker får ha en åsikt ;-//

//Gooose
Nu har åtgärden blivit utförd och det tog inte mer än 20 min att få detta fixat även fast det var snöslask under bilen. Min PT klagade då iaf inte på snöslasket :wink:
Nej, jag tror inte du är gnällig. Men varför skall man inte göra allt för att mekanikern inte skall behöva få snökokor eller smältvatten på sig själv eller mekplatsen. I många fall är det kanske omöjligt, men man kan försöka. ??:-/
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]