NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick brev hem igår från Volvo angående serviceåterkallelse gällande slutrören på min bil (V50 D3). Tydligen anser Volvo att dessa utgör en säkerhetsrisk (enligt min PT kan dom ramla av men dessa är ditsvetsade bara i underkant så tydligen har någon incident inträffat) och kommer få detta utbytt utan kostnad.

Någon mer som har fått detta brev och fått det redan åtgärdat?
Inget till D2:an heller.
Perra83 skrev:Inget till C30:n men de är kanske inte samma utblås?
Det bör det ju vara, eftersom det är samma motor fast annan mjukvara. Eller så är det specifikt endast för V50-modellen?
SvenB skrev:Inget till D2:an heller.
Jag har då aldrig sett en D2:a med dubbla utblås eller har du eftermonterat ditt? :wink:
Kluster skrev: Jag har då aldrig sett en D2:a med dubbla utblås eller har du eftermonterat ditt? :wink:
Det finns det säkert de som gjort, men inte på min. Eftersom din fråga gällde D3, och fler andra med andra modeller svarade att de inte hade fått något brev, skrev jag att jag inte heller fått det. Något fel med det. :?:
Zanders skrev:Det är väl inte alls samma på c30? Iaf inte r design?
Nu när jag tänker efter, det stämmer - på C30 R-Design är dom väl runda? På V50 D3/D4 är dom ovala - iaf utan R-Design.
SvenB skrev: Det finns det säkert de som gjort, men inte på min. Eftersom din fråga gällde D3, och fler andra med andra modeller svarade att de inte hade fått något brev, skrev jag att jag inte heller fått det. Något fel med det. :?:
Nej, det var därför jag la till en " :wink: " ifall inlägget/svaret skulle missuppfattas, vilket det tydligen gjordes ändå. Jag har, som sagt, aldrig sett en D2:a MY12 i originalutförande med ett liknande ovalt slutrör som V50 D3/D4 använder. Sen finns det säkert eftermarknadssystem att montera, såklart.
Kluster skrev: Nej, det var därför jag la till en " :wink: " ifall inlägget/svaret skulle missuppfattas, vilket det tydligen gjordes ändå. Jag har, som sagt, aldrig sett en D2:a MY12 i originalutförande med ett liknande ovalt slutrör som V50 D3/D4 använder. Sen finns det säkert eftermarknadssystem att montera, såklart.
Missuppfattats, nej inte direkt. Men eftersom jag har fått några "rallarsvingar" på senaste tiden, med innebörd att jag inte bör skriva inlägg så uppfattade jag kanske lite "skevt". :roll:

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu.[…]

Men för alla behörigheter gäll[…]

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]