NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Power650 skrev:Hej.!
Är det någon som prövat detta rengöringsmedel?
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... qcaut.html

// Henrik

Låter nästan för bra för att vara sant, tveksam på att den fungerar precis så som det står till den grad att den räddar igensotade partikelfilter.
Mirakelmedel tror jag personligen inte så mycket på.
Men har du problem med att ditt filter är fullt så varför inte testa?

Själv köpte jag nytt partikelfilter från England för 2700:- inkl. frakt istället och bytte det själv.
av Power650
timebandit skrev:
Power650 skrev:Hej.!
Är det någon som prövat detta rengöringsmedel?
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... qcaut.html

// Henrik

Låter nästan för bra för att vara sant, tveksam på att den fungerar precis så som det står till den grad att den räddar igensotade partikelfilter.
Mirakelmedel tror jag personligen inte så mycket på.
Men har du problem med att ditt filter är fullt så varför inte testa?

Själv köpte jag nytt partikelfilter från England för 2700:- inkl. frakt istället och bytte det själv.
Nej har inget problem med partikelfiltret, men till hösten är det dags för 12 tusenmilaservice. Har inte bestämt om jag skall rengöra eller byta filter, tyvärr har inte hittat något till bra pris för 1,6 dieseln.
av getsome
Om din bil inte regenererar var 10-20:e mil så är ditt filter i gott skick. Jag är inne på 14200 mil med originalfiltret och regenerering sker ca var 70-90:e mil. Köp filtret på skruvat.se och byt själv är mitt tips.
av Hultholm
Jag har testat sådan rengöringsvätska på min Audi a6 2.7 tdi. Plockade bort en sond på partikelfiltret, sprutade in, monterade tillbaka sond, ut och körde med högt varvtal så regenerering startade. Funkade perfekt. Körde många tusen mil innan jag sålde den och aldrig ngt varning av igensatt PF.
På min audiverkstad skulle de ha 16 000 för att byta filtret. Vätskan kostade ca 2000:-, men detta var ca 3 år sedan, säkerligen billgare nu.

Nu har jag en Volvo V50 2.0D som snart är uppe i 24 000 mil. Funderar på att göra samma sak då. Ngn som vet om det är svårt/enkelt att fylla på additiv själv och vad det kostar?
av dieselputte
Hultholm skrev: Nu har jag en Volvo V50 2.0D som snart är uppe i 24 000 mil. Funderar på att göra samma sak då. Ngn som vet om det är svårt/enkelt att fylla på additiv själv och vad det kostar?
, har för mig detta kit inkl slangar kostar mellan 1500-2000kr hos Volvo. Sen måste man nolla eolystankens nivå räknare med Vida.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]

Oavsett drivmedel är Sverige en udda marknad […]

Hej! Tack för enastående inlägg p[…]

Glömde bort att jag skrivit detta, men fö[…]