Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Haha ja kanske det, om det inte är ett för svårt projekt för hon! ;)
Användarvisningsbild
av SvenB
Men "felet" hon gjorde var väl inte att köpa och laga en bil, utan att hon försökte sälja den utan att tala om "historiken" :shock:
av Mwi
Troligtvis har väl bilen varit oförsäkrad, ett försäkringsbolag brukar aldrig släppa ut inlösta bilar på öppna marknaden. Eller har skadan uppkomit på ett sätt som inte täcks av försäkringen.
Det är inte bara hastighetsmätarnålen som är oskadd, chassinumret går ju att använda fortfarande.
Användarvisningsbild
av SvenB
Nej, det verkar inte så. Den verkar ha varit försäkrad hela tiden enligt Transportstyrelsen, och första ägaren äger den fortfarande. Skumt är det i alla fall.
Användarvisningsbild
av hollan
Jag kan tänka mej att det är en (fylle körning) då får man vackert bli ersättningslös och du får ju göra vad du vill med resterna för dom äger du fortfarande
Användarvisningsbild
av hollan
Vinst drivande företag
av PFA
hollan skrev:Jag kan tänka mej att det är en (fylle körning) då får man vackert bli ersättningslös och du får ju göra vad du vill med resterna för dom äger du fortfarande
Polestar-uppgraderingen kanske blev honom övermäktig ;) ...och så hoppade han över att registreringsbesiktiga den efter uppgraderingen och därför täckte inte försäkringen. Långsökt, jag vet.

Är det inte märkligt att KVD lägger ut ursprungsofferten på bilen? På det sättet "hänger man ju ut" bilhandlaren med avseende på rabatten som gavs. Men det är kanske helt okej och ett normalt förfarande. Jag får en känsla av att det varit en tjänstebil med tanke på den höga rabatten. Många tjänstebilar går till KVD när de är "uttjänta", dvs gjort sina 3-4 år i tjänstebilsförarens händer. Det är kanske förklaringen till att den hamnat hos dem. Kanske långsökt igen.

I vilket fall går det inte att förstå att de tar sig an att försöka sälja ett sådant vrak.

Jag kan inte se att första ägaren fortfarande står på den. Enligt Transportstyrelsen (appen) är det KVD.

Och jag ska kolla växellådsoljan, ha[…]

Rivit ut mittkonsolen, rengjort nya R-Design inred[…]

Hej! Det är så att mitt vänster h[…]

Broms höger fixas aldrig

Klurigt nu när både Thansen och Biltema[…]