hollan skrev:Jag kan tänka mej att det är en (fylle körning) då får man vackert bli ersättningslös och du får ju göra vad du vill med resterna för dom äger du fortfarande
Polestar-uppgraderingen kanske blev honom övermäktig ;) ...och så hoppade han över att registreringsbesiktiga den efter uppgraderingen och därför täckte inte försäkringen. Långsökt, jag vet.
Är det inte märkligt att KVD lägger ut ursprungsofferten på bilen? På det sättet "hänger man ju ut" bilhandlaren med avseende på rabatten som gavs. Men det är kanske helt okej och ett normalt förfarande. Jag får en känsla av att det varit en tjänstebil med tanke på den höga rabatten. Många tjänstebilar går till KVD när de är "uttjänta", dvs gjort sina 3-4 år i tjänstebilsförarens händer. Det är kanske förklaringen till att den hamnat hos dem. Kanske långsökt igen.
I vilket fall går det inte att förstå att de tar sig an att försöka sälja ett sådant vrak.
Jag kan inte se att första ägaren fortfarande står på den. Enligt Transportstyrelsen (appen) är det KVD.