- mån 20 jan 2014, 18:12
15A säkringen sitter i den röda hållaren ovanför den "blanka" dosan (mitt i bilden)
IMAG0203.jpg (81.65 KiB) Visad 261 gånger
Har en 960 -92, med 3 liters motorn, som jag dock har ett problem med. Det verkar som om den inte får bensin, vilket får mig att misstänka att antingen är reläet till bränsleinsprutningen (tillika bränslepumpen) eller bränslepumpen gett upp. Säkringar är kollade och är OK. Felet har varit lite intermittent tills nu då det verkar helt permanent. Finns det något enkelt sätt för att ställa diagnos?
När jag sedan tog bort panelerna för att komma åt reläcentralen hittade jag en annan grej på passagerarsidan högra sida ut mot högerflygeln (se bif bild). Där sitter en röd säkringshållare med en 15A säkring (ganska mitt i bilden), denna var bränd och när jag satte i en ny med tändningen av, så sprakade det till och även den nya säkringen brändes. Vad är denna säkringen till för? Som det verkar så finns det en kortslutning som bränner säkringen.
Tacksam för tankar, kunskaper och ideér.
Bitvargen
När jag sedan tog bort panelerna för att komma åt reläcentralen hittade jag en annan grej på passagerarsidan högra sida ut mot högerflygeln (se bif bild). Där sitter en röd säkringshållare med en 15A säkring (ganska mitt i bilden), denna var bränd och när jag satte i en ny med tändningen av, så sprakade det till och även den nya säkringen brändes. Vad är denna säkringen till för? Som det verkar så finns det en kortslutning som bränner säkringen.
Tacksam för tankar, kunskaper och ideér.
Bitvargen
Bilagor
IMAG0203.jpg (81.65 KiB) Visad 261 gånger
Volvo V70 XC -99, Volvo 960 -92
- By KnotVillage