Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tjenare . har lite problem med min volvo , går ryckigt på låga varv . har fått fel kod ECM-P200800 . . (Variabelt inloppskanalsystem bank1 ) . vad betyder detta ??? , är det Lambda sensor som är kass eller ????? :oops: :oops: :oops: :oops:
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: tänk på att skriva en beskrivande rubrik
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hoppas du hitar felet

Om inte så finns det ett antal andra saker att kolla påjust 2,0F:

2,0F hade många problem i början med ryckig gång. I början var det både dåliga bränslepumpar och även tändspolar har jag för mig om jag inte har fel. Har även för mig att någon haft dåliga stift här på forumet. Jag har också haft problem med etanolhaltsgivaren i min 2,5FT. Hursomhelst så var det ett antal kampanjer i början när 2,0F kom och jag ser att du har en av de tidiga. Kan vara bra att kolla att din bil fått dessa saker åtgärdade. Står nog lite om detta om du söker på forumet.
av lowrider984
spjällhuset tvättat , stiften byta , beställt 4st ny tändspolar hoppas det är spolarna som är problemet . . .någon som vet var etanolhaltsgivaren sitter på volvon . mvh
av lowrider984
tändspolarna är byta , går mycket bättre på låga varv å motorlampan slockna , men i dag när jag hade kört 4 mil , så tändes den igen . . . ingen som vet vad ECM-P200800 betyder ?????????????????
av Cox
Någon får väl rätta mig om jag har fel, men det tyder på en kass spridare nr 1 se nedan.
Intake Manifold Runner
Control Circuit / Open (Bank 1)

Control Circuit / Open (Bank 1)
•Port de-activation
solenoid circuit high
resistance
•Port de-activation
solenoid circuit short
circuit to ground
•Port de-activation
solenoid failure

Check the port deactivation valve and
circuits. Refer to the electrical guides. If no
fault is found in the circuits, install a new
valve. Clear the DTCs and test for normal
operation

Mvh
Cox
Läste i "vi bilägare" igår att de långtestar en 2008 v70 2,0f. Den hade gått nånstans kring 15tusen mil och hade samma problem som du beskriver. Ryckig vid låga varv, de fick byta spridare på den så blev den bra igen.

Vet tyvärr inget om felkoden, men som fler tidigare sagt. Låter som något med spridarna.

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]