- fre 17 jan 2014, 21:54
Nu har det äntligen kommit lite snö! Och jag måste säga att Hakka 8 nu känns riktigt bra, man märker nu när det är snö och halt vad de utvecklat däcken för! Kanongrepp och nu går de ju tyst på snön :) Men jag vidhåller fortfarande att dessa däck påverkat bensinförbrukningen lite väl mycket negativt. under de 150 mil jag kört så har förbrukningen gått upp ca. 1 dl/mil. Jag hade tidigare Continental, lite slitna naturligtvis men då jag körde på dessa så var det i stort sett samma förbrukning som med sommardäck... men som sagt bra däck på snö o is! Och det är ju det som är meningen med dubbade vinterdäck och den dagen det skiter sig och greppet verkligen behövs så är högre bensinförbrukning ett pris jag kan stå ut med :)
Volvo V70 2010 2,5 FT 205/55 16 (inte 205/50 som jag av misstag skrev tidigare)
Inlägg av Brainy tis 14 jan 2014, 06:34Mer vikter än andra däck har jag inte sett att det behövs, jag har Enzo femekrade alufälgar.
Mina är också orginalfälg, något jag däremot reagerat på är att de använt väldigt mycket balanseringsvikter på tre av fyra hjul. Förvånansvärt mycket för att vara orginalfälg och märkesdäck tycker jag.
Volvo V70 2010 2,5 FT 205/55 16 (inte 205/50 som jag av misstag skrev tidigare)