För att få rött ljus är det röda lampor man skall använda sig av även på rött glas. Med fördel använder man varianter som använder lyktans reflektor så det även lyser, inte bara "lyser". Angiven/motsvarande effekt kan tas med stor skopa salt då mina skulle motsvara 5-10w men är bara som 5W fast med mera intensivt rött sken.
Denna typ med dioder runt om
https://www.superbrightleds.com/moreinf ... tower/163/ så garanterar jag att reflektor lyser som designat då det är dom jag har och du på avstånd inte ser skillnad glödlampa/diod om du inte vet vad du skall titta efter utom mer fylligt röd färg och ej urvattnat glödlampsrött. För att matcha så har jag 45 SMD variant som bromsljus.
Om det blir lika bra i gråstarrglas/krusat/räfflat som i klart glas låter jag vara osagt men att det skall vara med doider runt om har jag lärt mig den svåra vägen genom dessa
https://www.superbrightleds.com/moreinf ... 4-led/813/ som blir en röd prick i bromsljuset och inte fyller upp lyktan som SMD runt om varianter gör och meningslösa för mig som vill ha det som tänkt fast i diodform.
För "glödlampsvit" färg eller vad som motsvarar en glödlampa så måste du har typ varmvit eller "gul" med 3300K eller lägre då det är där en glödlampa befinner sig i ljusspektrumet, vit som säljs motsvarar mera 6000-6500K vilket är blåstick och 4300-5000K neutralt VIT/dagsljus.
Finns även BAYD varianter med SMD runt om så en med 45 dioder borde då vara lämplig att utgå från.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..