Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Men det är ju en satans skillnad på tryckfel och att ljuga om bilens skick. De har ju inte på något sätt med varandra att göra. Det är två helt olika saker. Att reservera sig för tryckfel köper jag rätt av med tanke på hur satans illa folk börjat skriva på senare år. Står det i annonsen att bilen är "helt fri från rost" och den visar sig vara ett upprostat vrak så är det varken tryckfel eller felstavning utan bluff, båg och ordkonst. Om en sådan säljare skyller detta på tryckfel så är det rent skitsnack och det vet både säljare och alla andra.
Användarvisningsbild
av Nexus
Som köpare kan man ju tex google på företagets namn innan man åker dit. Är de skojare så brukar det finnas massa info från folk som blivit blåsta. Jag litar inte på en säljare utan undersöker alltid så mycket man kan själv.
Kamelhandlare borde de heta ....

http://www.rejta.se/omdome/1031749/wahl%C3%A9ns+bil+ab

Ena inlägget skriver de "vi reserverar oss också i texten för " ev. felskrivning".
Nästa inlägg svarar de "Är du av en annan uppfattning så är du välkommen att kontakta mig så skall du få bilarnas fulla historik. Bilskojeri fungerar inte om man skall försörja sig på lång sikt."

De sålde tidigare en grovt smälld C70 som var med här på forumet i en tråd om salvage cars.
I annonsen hade den nybilsdoft kvar och de svara aldrig på mail om historiken på bilen.... seriösa va :roll:

Bara välja län och stad så ser man direkt vart man ska passa sig http://www.byggahus.se/svartalistan/?k= ... 1369958400
av Droopy
SvenB skrev:
Droopy skrev:nu är det väl inet bara bilhandlare som "ljuger" i sina annonser, och vad det gäller teflonhjärnor så har nog alla nångång blivit lurade av någon nasare, så teflonhjärna är vi allihopa ibland.
Det beror på var man gör affärer tror jag. Vad jag vet har jag aldrig blivit lurad i någon bilaffär. Jag gör nämligen inte affärer med någon jag inte litar på. Jag går hellre därifrån. Det finns så mycket bilar "därute" att man inte behöver chansa. :idea:

Nu menade jag inte bara bilaffärer.
Användarvisningsbild
av SvenB
Okej, jag trodde det eftersom tråden handlar om det. :oops: Men då har jag låtit lura mig. Köpte en Nokia Windowstelefon för något år sedan. Kom aldrig överens med den.
av Andis
llesrof skrev:Men det är ju en satans skillnad på tryckfel och att ljuga om bilens skick. De har ju inte på något sätt med varandra att göra. Det är två helt olika saker. Att reservera sig för tryckfel köper jag rätt av med tanke på hur satans illa folk börjat skriva på senare år. Står det i annonsen att bilen är "helt fri från rost" och den visar sig vara ett upprostat vrak så är det varken tryckfel eller felstavning utan bluff, båg och ordkonst. Om en sådan säljare skyller detta på tryckfel så är det rent skitsnack och det vet både säljare och alla andra.
Precis det jag mennar så larvigt att det ska behöva stå på allt möjligt.

Jobbade som säljare på ett företag en gång i tiden och då fick jag lära mig något nytt lagligt eller ej vet ej. Men chefen där sa att vi är inte tvungna att sälja. Går det inte att komma överens med kunden och kunden börjar ställa orimliga krav med hänvissningar till företagets fin stilta. Då sa chefen du kan i ett sånt lägge helt enkelt nobba att sälja, sen får kunden säja vad den vill men vi kan inte gå med på vad som helst.

Så kunde man lösa fel skrivningar som eventuellt smygit sig in i någon text rad.

Inte för att jag var med om att det gick så långt någon gång men man viste att man hade den chansen utan att chefen gick i taket.

Annars blir väll snart nästa steg att varenda ord säljaren på ett företag säger så får dom väll säga innan "reserverar mig för fel sägelser nu" sen tala.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]