- ons 17 jan 2007, 22:05
Hej, mitt första inlägg på detta emineta forum. Jag har en 945LTT -97 15200 mil. Är lite skum att starta när den är kall, om man inte gasar och varvar upp motorn till 1200-1500rpm omg vid start så börjar motorn att gå ojämt typ på 3 burkar för att sedan dö. När detta har hänt startar inte bilen igen. Om jag rycker kontakten på luftmängdmätaren så startar bilen på nödprogramet, dock utan tomgång. Om jag stänger av bilen igen och trycker tillbaka kontakten startar bilen igen och går som den skall. Hade inne bilen hos bilia idag för felsökning, inga fel på insprut eller tändning, däremot tyckte dom att kylarslangarna såg lite "svullna" ut vilket brukar tyda på olja i kylarvattnet, deras första reflektion var turbon! detta undersöktes, senare stoppades avgasinstrumentet ner i expansionstanken och efer lite varvande av motorn så fick man utslag på HC. Detta är ju inget ämne som bör finnas i kylsystemet. Någon som har andra teorier? Tilläggas kan att det finns inget vatten i motorolja eller transmition.
- By glock40sw