NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moro86
Hej!
Jag har precis köpt en V50 -08 2.0D och funderar på att montera xenon extraljus på den, 3 st stora får det nog bli.
Går det att montera med vanlig "nummerplåtshållare"? Går det bra att tjuva styrström från vanliga helljuset som med gamla bilar?
Användarvisningsbild
av hollan
tillslaget till relät kan du tjyva på heljuset precis som på gammla bilar! heljuset är inte canbusövervakat så det är bara att köra på som vilken extraljus montering som helst
av Moro86
hollan skrev:tillslaget till relät kan du tjyva på heljuset precis som på gammla bilar! heljuset är inte canbusövervakat så det är bara att köra på som vilken extraljus montering som helst
Tackar för det svaret! Vet du eller någon annan om det går att dra fast extraljushållare/nummerplåtshållare med självborrande? Eller måste man bort med fronten och förstärka med något bakom? Läste någonstans att de ev. är ett mellanrum mellan front och krockbalk?
Användarvisningsbild
av nikco
Moro86 skrev:
hollan skrev:tillslaget till relät kan du tjyva på heljuset precis som på gammla bilar! heljuset är inte canbusövervakat så det är bara att köra på som vilken extraljus montering som helst
Tackar för det svaret! Vet du eller någon annan om det går att dra fast extraljushållare/nummerplåtshållare med självborrande? Eller måste man bort med fronten och förstärka med något bakom? Läste någonstans att de ev. är ett mellanrum mellan front och krockbalk?
Citerar, också ganska intresserad av detta svar. Jag själv har tänkt att montera ett kit med Hella Comet 200 FF Xenon, 3st möjligt 4st om jag hittar en plåt/fäste till detta.

Tips om fästen och montering? Kablage och övrigt? :D

Mkt tacksamt
av extian
Köp ett orginalfäste rivbort kofångaren och montera det sitter perferkt
ska du ha 3 st stora lysen montera ett plattjärn imellan och sänk det 4,5 cm så sticker det inte upp över huven
har precis monterat 3 st Bosch 225 vart kanon med xenon lampor i :-O)
av scorpion
Hej
Är det någon som vet hur mycket mellanrum det är mellan fronten och krockbalken?

Johan
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det är en bra bit med plast och annat emellan.
Har själv monterat Volvos sats. Gissar på att det är ungefär 150-200 mm
Finns en bra tråd om extraljusmontering i denna kategorin.
av Peckham
Jag köpte fäste hos Mekonomen och färdigt xenonkit från merljus.se! Monterade även jag 3 st Bosch 225 och jösses vilket bra ljus det blir!

Vill du kan jag knäppa några kort så får du se hur allt ser ut!?!
Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]

Nya BE (efter 19 februari 2013) har en begrän[…]

Tack för feedback 👌