Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Megachef
Mina dörrhandtag på min 945 -95 som man trycker inåt fastnar, speciellt nu när det är kallt. Prövade att spraya med 5-56 rikligt men det hjälpte icke. Något förslag på vad man kan göra?
Användarvisningsbild
av P210
Det är förmodligen fett i många leder längre in i dörren som blir segt när det är kallt, svårt komma åt alla ställen..
5-56 är ingen bra lösning i längden heller, för mycket lösningsmedel och för lite olja, tunn symaskinsolja är bättre.

Ta en dag i garaget och plocka av dörrsidan och smörj länkarna och alla ställen till låsmekanismen du kommer åt.
Användarvisningsbild
av lennarte
Megachef skrev:Mina dörrhandtag på min 945 -95 som man trycker inåt fastnar, speciellt nu när det är kallt. Prövade att spraya med 5-56 rikligt men det hjälpte icke. Något förslag på vad man kan göra?
Har samma problem , men jag tror det är snön som "packar sig" i handtaget. Tror inte det är inne i dörren (på min i alla fall) Brukar borsta av noga så funkar det.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av päpplet
Teflonspray är jättebra till alla rörliga delar i handtaget. Plocka gärna av dörrsidan och blås på allt du kommer åt så ska det bli bättre. Jag har då hittills i vinter inte haft problem med att mina har fastnat
Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Tungt lastad 945

Någon spm kör med något liknande […]

Milkostnaden på nya bilar har dragit ivä[…]

Private Lady From Your Town - No Selfie - Anonymou[…]