Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rosenlorden
Måste bara säga att jag är imponerad av originaltorkarna (Bosch?) - Fick nya ditsatta när jag köpte bilen för snart 3år sen, och funkar än idag :D
av AndS
rosenlorden skrev:Måste bara säga att jag är imponerad av originaltorkarna (Bosch?) - Fick nya ditsatta när jag köpte bilen för snart 3år sen, och funkar än idag :D
Håller med, våra byttes efter 4-5år och ca 12000mil. Det blev original igen.
av Uninium
Clear Vision torkarna från biltema kör jag på,visserligen bara suttit på bilen 1månad. Men funkar som dom ska..

Däremot köpte jag dom billigaste till förra bilen och det verkade vara sämre då dom små metall klämmorna som höll bladet lossnade.
av mortimer
rosenlorden skrev:Måste bara säga att jag är imponerad av originaltorkarna (Bosch?) - Fick nya ditsatta när jag köpte bilen för snart 3år sen, och funkar än idag :D
Låter som du hade en säljare som var mån om att få en nöjd kund. Får man fråga vilken bilhandlare det var?
Fräscha torkarblad kan jag tycka är det minsta man kan kräva när man köper en så pass ny bil från en större ÅF kedja. Men många ser bara till det kortsiktiga,

Tror också jag blir nöjd med de. Prismässigt så låg de nästan lika som Biltema. Är ju värt o prova iaf.
av Petzzon
Då måste vi ha olika krav på vad som är bra sikt, jag har konstant dom 10 åren bytt torkare var 2000 mil ungefär. Då tycker jag dom har gjort sitt och man tvingas spola en massa hela tiden för att hålla rent.
Och ja det är Volvo original eller Bosch jag använt hela tiden.
av Droopy
Jag sitter på orginal nu och bilen har rullat 2350mil och torkarna är mer el mindre slut tycker jag. Kanske skulle prova wiper, bara för att..
Användarvisningsbild
av joel80
Mina orginal tog också slut på dryga 2000 mil. Det tycker jag är rätt normalt. De som kör 10k mil på en uppsättning måste nog ha en annan uppfattning om vad som är slitet än vad jag har. :)
av Petzzon
För mig är torkarbladen slut långt innan dom torkat sönder och delar sig i ändarna... :roll: :roll: :roll:
av mortimer
nissesvolvo skrev:Gör rent med t-sprit imellanåt så blir dom som nya. Håller flera år då.
Ska inte T-sprit drickas ? :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Jag hade samma problem på min 2,0F 2011. Det[…]

Jag har även vart i kontakt med Phoenix gold […]

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]