- fre 10 jan 2014, 14:28
#823157
Frågan har ju varit uppe innan om vad som uppdateras och vad som ingår....
Nu har jag precis råkat ut för något som inte ingår som jag självklart tycker borde ha gjort det.
Jag fick för en tid sedan SRS varning i displayen men eftersom jag snart skulle lämna bilen på service avaktade jag detta tillfälle. Eftersom jag har en del kontakter förhörde jag mig lite innan om detta kunde vara allvarligt (dyrt) eller om det bara kunde vara en tillfällighet. Via en kontakt som sökte lite kom vi fram till att det troligen bara var en bugg i mjukvara som kunde utlösa varningen enl TJ25146. Enligt denna kunde det tydligen uppkomma när batteriet var dåligt tillsammans med ytterligare några konstiga omständigehter som jag inte kommer ihåg. Felet skulle enkel avhjälpas med ny programvara till CVM. Givetvis påtalade jag detta för teknikern när jag lämnade bilen och eftersom som jag samtidigt skulle göra service tog jag för givet att detta skulle ingå.....
Vad tror ni?
Givetvis ingick inte denna programvara i service 2,0 utan debiterades mig, en kostnad på totalt 1330:-
Jag överlever dessa pengar, men av princip blir jag så förbannad när man gör reklam för att uppdateringar ingår och sen när det är så uppenbart som detta fall, att man helt enkelt levererat en produkt som inte är helt färdig blir jag ändå drabbad.
Detta borde ju varit löst redan förra servicen, då hade jag varit lyckligt ovetande och nöjd.
jag kan förstå att allt inte ingår och att man kan sälja nya funktioner, men att man inte avhälper sina misstag är svårare att förstå.
Apple vet hur man gör, ja dom t.o.m. ger dig förbättringar utan kostnad.
Hur som helst har jag nu skrivit till Volvo och ifrågasatt detta, avaktar och ser vad man får för svar.
Nu har jag precis råkat ut för något som inte ingår som jag självklart tycker borde ha gjort det.
Jag fick för en tid sedan SRS varning i displayen men eftersom jag snart skulle lämna bilen på service avaktade jag detta tillfälle. Eftersom jag har en del kontakter förhörde jag mig lite innan om detta kunde vara allvarligt (dyrt) eller om det bara kunde vara en tillfällighet. Via en kontakt som sökte lite kom vi fram till att det troligen bara var en bugg i mjukvara som kunde utlösa varningen enl TJ25146. Enligt denna kunde det tydligen uppkomma när batteriet var dåligt tillsammans med ytterligare några konstiga omständigehter som jag inte kommer ihåg. Felet skulle enkel avhjälpas med ny programvara till CVM. Givetvis påtalade jag detta för teknikern när jag lämnade bilen och eftersom som jag samtidigt skulle göra service tog jag för givet att detta skulle ingå.....
Vad tror ni?
Givetvis ingick inte denna programvara i service 2,0 utan debiterades mig, en kostnad på totalt 1330:-
Jag överlever dessa pengar, men av princip blir jag så förbannad när man gör reklam för att uppdateringar ingår och sen när det är så uppenbart som detta fall, att man helt enkelt levererat en produkt som inte är helt färdig blir jag ändå drabbad.
Detta borde ju varit löst redan förra servicen, då hade jag varit lyckligt ovetande och nöjd.
jag kan förstå att allt inte ingår och att man kan sälja nya funktioner, men att man inte avhälper sina misstag är svårare att förstå.
Apple vet hur man gör, ja dom t.o.m. ger dig förbättringar utan kostnad.
Hur som helst har jag nu skrivit till Volvo och ifrågasatt detta, avaktar och ser vad man får för svar.