- tor 09 jan 2014, 11:35
/Torrbollen
torbjorn_75 skrev:Du, jag skiter ganska mycket i om hastighetsmätaren visar något för mycket och om felmarginalen är procentuell eller inte, men diskussionen var intressant. Jag hade däremot en fundering om huruvida steg om +/- 1 km/h eller något annat är lämpligt ur mitt perspektiv. Sedan hade jag en åsikt om ditt beteende här på forumet. Den åsikten kvarstår. Jag hoppas att någon moderator tycker samma. Du är kanske moderator?bandis skrev:Tanken har inte slagit dig att om ALLA biltillverkare gör på detta sätt att det kan finnas en vettig anledning bakom?Det låter lovande att det är tekniskt enkelt.
Tekniskt är det inte alls svårt att göra en mätare som visar den exakta hastigheten så den logiska slutsatsen bör vara att det finns någonting vi i denna tråd inte känner till, vilket gör att ALLA biltillverkare lägger in den marginalen på sina mätare.
Jag är dock inte säker på att joel80 köper den teorin.
Men mr pettson kan säkert bekräfta eller dementera,
det han inte kan om bilar är inte värt att veta!
Har du rätt är det ett bevis på hur bra det är att vi har
den här tråden, ty då kan vi alla lära oss något nytt.
Det finns ju torrbollar som helst vill stänga ner den.
bandis skrev:Det du gör i denna tråd påminner lite om den gubben som kör på fel sida av motorvägen och tycker att alla han möter kör felAlla som körde på fel sida motorvägen innan det blev högertrafik
körde på fel sida - tills plötsligt en dag blev det rätt sida!
Nu skulle ingen kunna tänka sig att köra vänstertrafik,
det vore hål i huvudet.
Den dagen hastighetsmätarna visar rätt hastighet,
då kommer det att bli tyst som muren från joel80, från PFA,
och från alla andra. Ingen kommer att kräva återgång till det gamla
systemet där mätarna visar fel hastighet. Tänk på det.
Ja inte fler än de som fortfarande hävdar att jorden är platt i alla fall.
/Torrbollen