Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
svergie2 skrev:Skillnad på gen ett och två är att den gick ifrån att kunna stanna från ca 30 km/h till ca 50 km/h vad jag vet :)
Nej svergie2, det kan inte stämma eftersom:

City Safety gen 2 blev standard i V70/XC70/S80 till MY12
Citiy Safety gen 2 uppgraderades i V70/XC70/S80 till MY14 och uppgraderingen bestod i att den är aktiv upp till 50 kmh istället för 30 kmh

V40 fick den uppgraderade varianten av City Safety gen 2 redan när V40 lanserades till MY13

Är också intresserad om någon vet skillnaden mellan gen 1 och 2 av City Safety
Vänta lite nu.. Jag har en MY13 med gen2 där det ska funka i upp till 50km/h. Det ska inte vara specifikt för MY14...

Jag har också fått uppfattningen av att skillnaden är att den funkar i högre hastighet.
Kan också ha läst något om att den lättare kan detektera gående/cyklande vilket gen1 hade svårt med. Kan det stämma?
Användarvisningsbild
av bem
Moody skrev:
Citiy Safety gen 2 uppgraderades i V70/XC70/S80 till MY14 och uppgraderingen bestod i att den är aktiv upp till 50 kmh istället för 30 kmh
Står att det var 50 km/h redan i MY13 V70 broschyren så det kom nog redan då.

Sid 9 V70 MY13 broschyren:
...City Safety-systemet som hjälper dig undvika kollisioner i låga hastigheter standard i din Volvo.
Med hjälp av laserteknik och aktivt upp till 50 km/h kan det här högprecisionssystemet hålla koll på vägen 6–8 meter framför din bil.

/Bo
Soft: Du ombeds vänligen att radera (de felaktiga citaten i) dina två inlägg ovan.

=== Resten av ursprungstexten raderad. Ny text nedan inlagd 140108 kl.16:30 ===
TACK, Soft, för att du reagerade så snabbt och resolut! Nu blev tråden renare och vi slipper se samma videoklipp tre gånger på den här sidan. 8)
Det är viktigare än felciteringen som du undrade över kl.09:01 nedan:
Helt ærlig ser jeg ikke hva som var feil sitert, prøvde bare å komme med tilleggsinformasjon om hvordan AHB virker og kan virke uten å bruke radar og andre support løsninger.
Felet var att du sprängt in dina ord i det som skulle vara ett citat från mitt inlägg.

Åter till ämnet:
Hur menar du att "AHB virker og kan virke uten å bruke radar og andre support løsninger"? Hur ska AHB fungera utan de sensorer, som finns i Volvos Driver Support? Och hur illustreras det av Audifilmen, som du länkade till i dina nu raderade inlägg?

Någon radar tror jag inte behövs (se inlägget av PaNi 140106 kl.22:28 överst på den här sidan). Men satellitpositionering med GPS, GLONASS, Galileo el.dyl. (som antyds i din Audifilm) kan väl inte ersätta kamerasensorerna i AHB hos Volvo och BMW för att lokalisera andra fordon?
Lägg gärna tillbaka YouTube-länken till Audifilmen och förklara vad du menar. Jag har kanske missat något viktigt i gårdagens och dagens inlägg från dig.
Senast redigerad av 1 BildrullenSe, redigerad totalt 0 gånger.
joel80 skrev:Vänta lite nu.. Jag har en MY13 med gen2 där det ska funka i upp till 50km/h. Det ska inte vara specifikt för MY14...
Enligt Volvos egna pressmeddelanden så ser det onekligen ut som att höjningen till 50kmh kom i My14 men kan så klart vara fel. Nyheterna i pressreleasen för my13 var att Volvo S60, V60, XC60, V70, XC70 och S80 kunde utrustas med Road Sign Information, Active High Beam och Tunnel Detection.

City safety gen 2 måste betyda något annat än höjningen till 50 kmh
av swemax
Förmågan att kunna detektera vinglande cyklister var väl något som pushades för i Geneve inför MY14

Att det fungerar har jag fått bekräftat i verkligheten
Kollitionsvarning fungerar när det kommer en cykel snett framifrån i hög fart. Men den bromsar inte men den varnar med ett högt pling, och rött blink. :D
BildrullenSe skrev:Följande har inget med trådens egentliga ämne att göra. Förhoppningsvis kan jag snart ta bort det.

Soft: Du ombeds vänligen att radera (de felaktiga citaten i) dina två inlägg ovan.
Det finns väl en "Ändra"-knapp, så att du inte behöver dubblera felet?
Du får gärna vara lustig, men helst inte med mitt namn under. Jag ogillar att tillskrivas ett yttrande, som här förefaller irrelevant och kan få mitt inlägg att irritera med dina upprepningar. Det blir då till kvicksand för den här trådens ämne.
Räcker det inte med ett (1) inlägg där du har enbart dina egna två rader om Audi och länken till YouTube?

På Facebook fanns i dag ett citat som jag här associerade till. För mig får det återställa forumets härliga blandning av lek och allvar:
"The problem with internet quotes is that you cant always depend on their accuracy"
- Abraham Lincoln
Helt ærlig ser jeg ikke hva som var feil sitert, prøvde bare å komme med tilleggsinformasjon om hvordan AHB virker og kan virke uten å bruke
radar og andre support løsninger.
Jeg beklager på det sterkeste at du føler at dette var "out of line", og håper at resten av dagen din blir bedre.
PS, setter pris på engasjement ! :-)

Stort tack för hjälpen här på[…]

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]