Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av darest
Är ute efter ett fast drag till min V40 -03 men vill ha ett drag där man inte behöver såga sönder bakspoilern!

Vet någon om vilka drag som har en sådan elefant snabel till krok?
Kollat med volvo och deras fasta drag var man tvungen att såga i spoilern för att få dit sa han.

Sökte på forumet men hittade inget svar :???: Någon som monterat något liknande kanske?

/David
av S40T4
Jag har ett delbart drag på min S40, dock ej Volvo orginal, och med det draget kan stötfångaren vara hel. Satsa annars på Volos egna delbara drag, så lackar du skyddskåpan, som du har på när du inte använder draget, i samma färg som bilen. Det ser bra ut.
av darest
S40T4 skrev:Jag har ett delbart drag på min S40, dock ej Volvo orginal, och med det draget kan stötfångaren vara hel. Satsa annars på Volos egna delbara drag, så lackar du skyddskåpan, som du har på när du inte använder draget, i samma färg som bilen. Det ser bra ut.
Får man fråga var du köpte ditt icke orginal? Men om du inte behöver såga i din stötfångare fick du ingen täckkåpa heller va?
av S40T4
Ja vet inte vart det kommer ifrån, de satt på när jag köpte bilen. Ja tror det heter Kovil, men jag är inte säker. Kan försöka kolla upp det. Jo, ja fick en kåpa till. De får kan alltid för att draganordningen måste skyddas! Men volvo orginaldrag har mycket finare kåpa än vad jag har, den har rundare formar, min är fyrkantig...
av V40ThoppE
http://www.brink.se/

de har ett drag som man automatiskt fäller in under bak-kjolen.
de har pricis bytt ägare till Thule Towing System om det verkar lite förvirrande när du läser om dragen.

mvh. V40ThoppE

Har också råkat ut för detdä[…]

Full tank i Arjeplog innan avfärd nu på[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]