Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AGN_747
Hej!

Luckan för att komma åt tanklocket går inte att öppna.
Centrallåset verkar ha gett upp. Vad gör man? Är det våld som gäller eller finns det något knep? Måste snart tanka :)
Användarvisningsbild
av ketto
vad för bil? På kombi finns de en ögla innanför klädseln på höger sida!
Användarvisningsbild
av #27
Vad är de för bil????
av AGN_747
855 -96 ursäkta :lol: testar öglan. Tack för detta!

Innanför klädseln i bakluckan då alltså. För mig att jag sett en metallögla där vid nåt tillfälle. Måste vara den då.
Användarvisningsbild
av ketto
ja de är den metallöglan
av Tomasv70
Har läst om flera som haft samma problem här på forumet. Som relativt nybliven ägare till en V70 -00 känns det som det kan vara bra att till känna hur problemet löses, om det skulle bli nödvändigt när soppa torsk ligger nära. På grund av min okunskap, två kanske dumma frågor:
-Hur får man bort klädseln på högersidan?
-Var sitter öglan som man ska dra i ?
Mvh
Tomas
av AGN_747
Ta bara bort plastlisterna och filtkåpan direkt till höger i bagageutrymmet. Så är det på en 855 iallafall. Finns bara en metallögla att dra i där, fungerade utmärkt. Inga verktyg behövs, bara lite lätt våld.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Sånt där ska väl stå i instruktionsboken...
av AGN_747
Det gör det säkert :)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ta loss motorn och testa den löst, polvänd för att låsa/låsa upp. Ibland har det hjälpt att skvätta i lite 5-56...

Jag har samma problem med min, och humör var inte på topp när den la av...
Jag skulle tanka på väg hem från jobbet. Svänger in på ST1 och tar upp plånboken, inget kort. Använde det på lunchen så det var kvar i arbetskläderna på jobbet. Tillbaka och hämta kort, och i med det i automaten. [Kommunikationsfel, försök igen!] och igen, och igen...
Nänä! Över till Preem, där funkar kortet iaf. Men inte tankluckan... Och fullt med bråte i bak som jag fick flytta undan för att komma åt luckan över baljan.

*Suck...*

Rub it in bara :-( rubitin.JPG

Visa din semesterbil(d)

Nu är knarren till folka parkerad i Belfast l[…]

Bromsbelägg byte

Å du kan ju bromsa lite mera fösta tide[…]

I sverige byter vi sällan komplett v&au[…]