- ons 17 jan 2007, 08:46
Eller som du brukar säga CarMan
Om du har 50 öre i månaden som avskrivning så måste du ha bilen i 19.000 / 0.5 = 38.000 månder eller över 3000 år.
Jag brukar byta bil oftare.
De flesta jag känner med RTI har använt den en handfull gånger (för att bli guidade från A till B alltså). Det landar alltså på runt en tusing per guidad rutt.
Har för övrit aldrig hittat en RTI i ett nyttofordon, som taxi, budbil, servicebil osv trots att alla dessa har en Navi.
Alla RTI jag har hittat sitter i
A. Tekniknördars bilar.
B. Tjänstebilar när någon annan betalar
C. Direktörsbilar hos folk som inte vet vad de ska göra av pengarna.
Dock använder ingen av dessa sina RTI i någon större utsträckning, de hittar redan hem, till stugan, till golfbana och dagis.
Aldrig har jag sett RTI hos någon som har behov att hitta fram, där sitter alltid en lös navi, kika i budbilar, taxi, servcie bilar, securitas bilar osv.
Så jag ser RTI som en ren styling produkt. Och då kan man ju inte fundera på det ekonomiska eller funktionella
CarMan skrev:priss skilnaden är väll den intrasanta. 10500: för begagnat - vad "annan perat kosrar 5000:- = är det värt 5500:- extra...? ja eller nej, kan bara köparen själv bestämma.Ska vi räkna på beggat så kan du ju räkna på vad en beggad lös Navi kostar, nästan ingenting.
det samma gäller vid nyköp.
ny bil 350 000:-
+ RTI 19000 - "bärbar GPS" 5000:- = är det värt 14000:- att få sin nya bil snygg? & funktions duglig, eller ska man snåla? (det rörsig kanske om 50 öre på lånet.)
Eller som du brukar säga CarMan
CarMan skrev:Köper man en RTI för 19.000 så får man inte ut mycket extra när man väl säjer bilen. Kanske max 5000:-Bagar´n skrev:Finns på blocket http://www.blocket.se/vi/10428378.htm?ca=12_sja det finns ju en hel del stöldgots på Blocket
//Pera
Om du har 50 öre i månaden som avskrivning så måste du ha bilen i 19.000 / 0.5 = 38.000 månder eller över 3000 år.
Jag brukar byta bil oftare.
De flesta jag känner med RTI har använt den en handfull gånger (för att bli guidade från A till B alltså). Det landar alltså på runt en tusing per guidad rutt.
Har för övrit aldrig hittat en RTI i ett nyttofordon, som taxi, budbil, servicebil osv trots att alla dessa har en Navi.
Alla RTI jag har hittat sitter i
A. Tekniknördars bilar.
B. Tjänstebilar när någon annan betalar
C. Direktörsbilar hos folk som inte vet vad de ska göra av pengarna.
Dock använder ingen av dessa sina RTI i någon större utsträckning, de hittar redan hem, till stugan, till golfbana och dagis.
Aldrig har jag sett RTI hos någon som har behov att hitta fram, där sitter alltid en lös navi, kika i budbilar, taxi, servcie bilar, securitas bilar osv.
Så jag ser RTI som en ren styling produkt. Och då kan man ju inte fundera på det ekonomiska eller funktionella
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.