Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dice
eftersom det inte finns någon lösning så skickar jag tillbaka mina och provar och beställer ny från någon annan leverantör som påstår att deras funkar så får man se
av CANBus
jag är ledsen, men jag är övertygad om att du inte kommer få något eftermarknads xenonkit att fungera på halvljuset.
av JK24T
Inte ens ett 55W Xenon Kit ?

- Johan
av S60AWD2.5T
Allt går, om man använder ett relä och låter en 55W bränna bort i onödan.
Men det är inte vettigt.

Jag garantera att det går att lura systemet det är ju inget avancerat på det sättet.
av JK24T
Behövs inget relä... 55W motsvarar standard halogen vilket då borde lura systemet, eller ?

- Johan
av S60AWD2.5T
JK24T skrev:Behövs inget relä... 55W motsvarar standard halogen vilket då borde lura systemet, eller ?

- Johan
Ja det är ju det som är frågan.
Glödlampa är ju en resistivlast medans ex xenon med drivdon är ganska så induktiv/kapacitiv. Frågan är ju om man har en strömövervakning som reagerar vid tändtillfället eller bara simpel strömövervakning.

Om ett Xenon motsvarar 55W halogen är det då samma sak? Nej icke!

*edit stavar som en kratta
Senast redigerad av 1 S60AWD2.5T, redigerad totalt 0 gånger.
av JK24T
Hmm.. tror nog inte det är så avancerat så att den induktiva lasten mäts i drift och dessutom resistansen vid start.
Min gissning är den resistiva lasten vid drift med viss tisförskjutning (därav att 35W HID släcks efter 3 sek.). Borde annars bli problem vid byte av standard halogen då de ej har samma resistans efter brinntid som nya.
Kanske någon klok från VCC som kan berätta ?

- Johan
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]