Moderator: Moderatorer

Jo, jag beställde ju bättringsfärg/penna till V70n också. Bilias webshop (http://webshop.bilia.se/) har ju 20% rabatt på allt utom däck/hjul i mellandagarna och fri frakt på order över 500 kr. Det ska bli intressant att se om de kommer att köra ut bilbatteriet till 240n och färgen till V70n, eller om de tycker att jag ska hämta det inne i Bilia-butiken.
Får se om jag beställer något mer imorgon...
Vill minnas att när jag monterade Volvos eget extra bromsljus (av originalmodell och med kabelsats) till bakrutan på min -85 244 för en massa år sedan så togs + direkt från bromsljuskontakten vid bromspedalen. Ang bakvinge på 244 så monterades även detta på -85 an, då medföljde 2 st lösa extra fjädrar som monterades i själva gångjärnet på bakluckan. Vill minnas att man fick borra 2 st hål i resp. gångjärn först. Även detta var ett orginaltillbehör från Volvo.
Justerade handbromsen samt bytte en xenonballast till ett dimljus. Bara att rulla in och besiktiga V70:n nu. Ja jag vet att man inte får ha xenon i dimljus under bes, men det finns botemedel mot det med så att den blir godkänd under bes ;) Med fungerande lampor
Användarvisningsbild
av joel80
Beställt vinge!! Fick tummen ur och hoppade på mellandagsrean.. så det blev en orginal, lackad och klar, för 3200kr. Får se hur lång tid det tar innan den blir monterad.. :) kommer behöva lite hjälp från en Mek-kompis.. så allt blir rätt och fint. :D
Användarvisningsbild
av GustavE
joel80 skrev:Beställt vinge!! Fick tummen ur och hoppade på mellandagsrean.. så det blev en orginal, lackad och klar, för 3200kr. Får se hur lång tid det tar innan den blir monterad.. :) kommer behöva lite hjälp från en Mek-kompis.. så allt blir rätt och fint. :D
Mycket bra köp! Bra pris också :)
Ett tips är att Mek-kompisen står med en dammsugare bredvid borren när man borrar. Man har ju bakluckan öppen när man borrar de 4 hålen för vingen. Annars riskerar man att få plastdamm i kupén, dock bara i bagageutrymmet, men ändå.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag ska försöka se till att själv stå där med dammsugaren. Kanske lägger lite skyddsplast direkt i närheten och i bakluckan också. :)
Precis hämtat bilen från glasfirman, fått 15% solfilm på rutorna fram till b-stolpen. Grymt nöjd, vilket lyft!
Nu fattas bara en uppsättning 18" och lite färg på kjolarna, så det inte syns att det är en kinetic. :wink:
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 1912

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]