Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av umekille
Det drar åt sig fukt som en svamp.
Nu senast fick en nyare Audi byta locket
på bilverkstaden här pga att den inte startade
utomhus vid fukt ock kyla så det är inte enbart
volvo,s fördelarlock som biltema säljer som inte
är 100.
Köp original så uppkommer inte detta problemet.
av Amarace
Nu Senast skriver du, hur många såna fall vet du om, som är verifierat fel på locket? Och hur gammla var dom locken?
Du skriver rätt ofta liknande, men jag ser aldrig några riktiga belägg för det.

Jag har haft Bosch lock som också blitt kondens i, ska jag då påstå att Bosch lock är skit, för senast var det så i en 240 jag hade?
av *pettson*
Jag säger då det. Jag måste börja köra på lotto. För jag är tydligen en lyckosam jäkel trots att jag monterar många fler lock på fler bilar än svensson.
Många kommer ifrån biltema. Handlar för många många mer tusenlappar än dom flesta där per år (bildelar) Jag har inte återlämnat nåt alls faktiskt 2013.
Det som hittils varit värst är BERU fördelarlock ifrån mekonomen. Där fick jag iallfall 3 i rad som inte var kontakt i alla stiften.

Vad gäller fukt i fördelarlocket så finns ingen tätning i själva locket till dom flesta. Därför finns OFTA en KÅPA som ska sitta över locket och agera stänkskydd.
Normalt sett så är iallfall 850s lock varma under hela sina jobb och därför håller dom sej torra. Men det är klart att motortvättar man i okunskap så blir det vatten varsom oavsett vart man handlar det.
Användarvisningsbild
av Perc
Det finns inga "nyare bilar" med fördelarlock. Volvo var väl en av dom sista och dom övergick till separata tändspolar för 15 år sen.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]