Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av williamblomdahl
Vet någon hur man luftar servostyrningen på Volvo 745 Glt 91a. Och om inte ljudet funkar där bak vid dörrarna vad är felet ? ingen störm ut dit. Är det någon snabb koppling vid dörren ? vart isf ? :)
Användarvisningsbild
av lennarte
williamblomdahl skrev:Vet någon hur man luftar servostyrningen på Volvo 745 Glt 91a
Servostyrningen luftar "sig själv". Vrid fulla rattutslag åt båda hållen (gärna upphissad framvagn) och se till att det hela tiden finns olja i "burken". Motorn på tomgång, bra justerade remmar.
williamblomdahl skrev:Och om inte ljudet funkar där bak vid dörrarna vad är felet ? ingen störm ut dit.
Jag tror att alla (i alla fall GLT, GL/T och GLE) har det fördraget, men alla har inte högtalare. Jag hade problem med högtalarna i bakdörrarna och var på väg att köpa nya när jag "ramlade över" en ny radio (i kartong) på tradera. En några år gammal Pioneer, men helt oanvänd för 250 .-. Sedan fungerade högtalarna också. Köpte en "DIN kabelsats" (tror jag det heter) på Clas Olson och monterade med "sockerbit" mot befintlig kabelhärva i radiouttaget. Funkar Kanon.

Mvh
Lennart
av Matchmiss
Hade inte heller några högtalare till de bakre dörrarna på min 744 GL och såg inte några kablar men lånade då en kompis med små händer och hon lyckades känna de och dra fram dom.
av williamblomdahl
Jag har de framdraget osv men har ingen ström på har kollat radion och det är inte kopplat in dit ens har jag för mig. sen funderar jag på att byta ut radion men det är ngn jävla special koppling på skiten. finns det ngn adapter ?
Handskfacksdelar S40

Hade ju funkat om inte den sidan slutade på […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ja, milkostanderna drar iväg och alla som p&[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Tungt lastad 945

Någon spm kör med något liknande […]