- lör 28 dec 2013, 18:44
#818542
Då var vi här igen i sökandet efter kunskap om vad som kan vara spöket i min bil!
Först trodde vi att det kunde vara ett tändningsrelaterat fel så bytte tändspolarna. Ingen skillnad..
Bytte bränsletrycksregulatorn. Ingen skillnad..
Kopplar man ur Lmm går den inte alls och denna är bytt sedan en vecka tillbaka bara.
Bilen dränker sig helt enkelt. Han går att starta men minsta lilla man gasar böööööar han till och går sen ner och hackar några gånger på 100-200 rpm innan han ger upp på grund av bränslemängden som inte går att förbränna.
Har inte haft möjlighet att trycktesta han vid insprutningen får väl tilläggas.
Vad tror ni det kan vara innan jag slänger ut ytterligare tusenlappar i jakt på vad som man bara gissar sig till att det kan vara för fel?
Kan det vara en vakuumläcka någonstans tro som kan ge såna här symptom?
Mvh Alexander
Först trodde vi att det kunde vara ett tändningsrelaterat fel så bytte tändspolarna. Ingen skillnad..
Bytte bränsletrycksregulatorn. Ingen skillnad..
Kopplar man ur Lmm går den inte alls och denna är bytt sedan en vecka tillbaka bara.
Bilen dränker sig helt enkelt. Han går att starta men minsta lilla man gasar böööööar han till och går sen ner och hackar några gånger på 100-200 rpm innan han ger upp på grund av bränslemängden som inte går att förbränna.
Har inte haft möjlighet att trycktesta han vid insprutningen får väl tilläggas.
Vad tror ni det kan vara innan jag slänger ut ytterligare tusenlappar i jakt på vad som man bara gissar sig till att det kan vara för fel?
Kan det vara en vakuumläcka någonstans tro som kan ge såna här symptom?
Mvh Alexander