Moderator: Moderatorer
MattiasD skrev:Droopy skrev:Var iväg till en annan verkstad idag och kollade lite i "arbetsordrarna" på min kärra.Så tragiskt - de jobbar i blindo. Men förstår det, det finns ju ingen felkod för trasig topplockspackning :???:
Byte av tändstift, byte av ventiltätning och spridare på 2ans cylinder, komp OK, men bilen lever rövare fortfarande........fortsättning följer
Min erfarenhet är att man alltid skyller på etanolen när man inte har en aning om vad felet är. "Tanka bensin - etanol är problemet - vår bil är det aldrig fel på". Tyvärr verkar många gå på den enkla.
gooose skrev: Har själv gått på denna grejj fast då vart det en kabel som ej var skalad och kabelskon klämd utanpå isoleringen allt såg bra ut vid koll men när jag mätte så kom inget framDet ska sägas med en gång, jag är ingen mekaniker, men hur kunde det fungera från början? Eller var det något som aldrig fungerat?
Trodde då att kabeln var skadad någonstans och letade länge innan jag fann felet
//Goose
SvenB skrev:Det är väl inte säkert. Det beror väl lite på var den är trasig i sådana fall.Det är korrekt, men borde bilen gå så dåligt om det är en skada på packningen som inte påverkar kompet?
perin skrev:i mitt fall så vart det strålkastarspolningen som inte fungerade och kunden hade inte märkt något utan det var jag som anmärkte på att strålkastarspolningen inte fungerade när jag gjorde första servicengooose skrev: Har själv gått på denna grejj fast då vart det en kabel som ej var skalad och kabelskon klämd utanpå isoleringen allt såg bra ut vid koll men när jag mätte så kom inget framDet ska sägas med en gång, jag är ingen mekaniker, men hur kunde det fungera från början? Eller var det något som aldrig fungerat?
Trodde då att kabeln var skadad någonstans och letade länge innan jag fann felet
//Goose
Droopy skrev:. Väl hemma såg jag hur det tokrök ur avgasröret och bilen stank mer el mindre någon blandning av bränd glykol/brända lameller.Har man någon gång känt den vita disco-röken med den typiska bränd-glykol doften ur avgasröret som uppstår när man eldar kylarvätska i cylindrarna kan man omöjligt blanda samman med andra rökutvecklingar.
@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]