Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Synd att du inte offererade ut den här på jagrullar. :???:
av llesrof
SvenB skrev:Synd att du inte offererade ut den här på jagrullar. :???:
Det kanske jag skulle göra med min när jag väl bestämt mig. Alla eventuella problem har man ju skrivit om här :mrgreen:

Varför vill jag egentligen byta? XC70:n går bra, är betald och ser fräsch ut. Det låter kanske löjligt, men jag tycker att XC70N ser cool och lite uppkäftig ut jämfört med massan av trista Corollor, Renaulter, Saabar och Focusar. Jag blir glad när jag ser en XC70N i bra skick. Den skäms inte för sig. Men... den börjar bli gamma och har rullat drygt 17300 mil. Den rullar säkert minst lika långt till, men till vilken kostnad? Det kostar en massa pengar att byta bil men då kan jag få en som rullat 2000 mil, har maskinskadeförsäkring och drar 0,63 per mil (Skoda Superb Alldrive -12). Kostnader för service och reperationer de närmsta åren borde vara låga. På bara bränsle, skatt och försäkring skulle jag spara 1300:- i månaden.

Äh... den som lever får se...
av Larzan
Jag som säljare resonerar som så att jag gör servicen på bilen, trots kostnaden och slipper förhoppningsvis storprut inför försäljning med motiveringen att den ska in på storservice. Får kanske lite mer än snitt priset på ex Blocket.
Jag som köpare vill ju inte börja bilägandet med en storservice och dra på ytterligare kostnader, om jag inte får bilen till ett underpris förstås.

Nu har jag också en 18000-mila service framför mig snart + lite andra reparationer/programuppdateringar innan jag säljer bilen.
2007 V70 Summum D5 med RTi. (No Phone)
av andy78
Varför serva något och sedan får du sänka priset ändå, det måste finnas möjlighet att förhandla om priset.
Och att du gjort service på din bil betyder inte att du bara automatiskt kan lägga det på priset, dvs kostar service 5k så betyder det inte att du kan höja ditt pris med 5k, samma som som med hus du lägger om taket för 150k men det går inte att hämta hem på försäljningspriset det gör bara huset mer attraktivt vid en försäljning.

Sen spelar det ju inte lite vilken service vi pratar om "liten" som är en oljeservice och ett par inspektioner med 44an eller ett kamremsbyte det är en viss skillnad i pris.
Nja, det var en dålig liknelse med huset, för de fakto så höjer ju faktiskt ett nytt tak priset,
såg en lista i en villatidning över de fem åtgärder som höjer priset mest på ett hus i förhållande till vad det kostade att genomföra och då var tak med bland dom fem. Tillsammans med kök, badrum, värmesystem och något mer som jag inte minns..

nåväl, nog med OT från mg. :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Har du inte hamnat i fel tråd med din fråga, Raggeman4 :?: Ställ hellre den frågan i katagorin "Bilstereo, DVD och Navigation forum" så får du lättare svar. Välkommen till "jagrullar".
av andy78
Variosboy skrev:Nja, det var en dålig liknelse med huset, för de fakto så höjer ju faktiskt ett nytt tak priset,
såg en lista i en villatidning över de fem åtgärder som höjer priset mest på ett hus i förhållande till vad det kostade att genomföra och då var tak med bland dom fem. Tillsammans med kök, badrum, värmesystem och något mer som jag inte minns..

nåväl, nog med OT från mg. :wink:

Det är klart det höjer priset med det är tyvärr inte så att du bara kan ta alla dina kostnader tak 150k grund 100k kr plussa ihop den och förvänta dig att få igen hela kostnaden vid en försäljning vore det så enkelt så skulle varje kotte låna pengar renovera hela skiten å sen sälja.
Missat att det finns folk som lever på att köpa, renovera och sälja hus?

För att nyansera det lite, gör du jobbet själv kan du med lätthet tjäna på det vid en senare försäljning.

Gjorde precis det som vi pratar om för tre år sedan, bytte tak, och det kostade strax under 50k och enligt mäklaren som var och värderade om huset efteråt så höjer det priset med ca 100k för nytt tak i våra trakter.
Så visst, betalar man en firma 150k för att göra det så är det ju en minusaffär.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]