- lör 28 dec 2013, 15:39
Jag fick ut min snygga röda V40 D4 R-Design i maj i år, och fick den lackbehandlad i slutet av juni hos återförsäljaren. Har kört nästan 700 mil sedan dess. Många mil under sommaren, men nu under hösten blir det i stort sett bara under helgerna som jag kör något. Ännu inte på snö. Har i stort sett handtvättat bilen varje vecka, med några få undantag. Märkte idag att lacken har fått mängder med asfaltfläckar och grus som inte ens går bort med högtryck. Efter en grundlig handtvätt känns bilens lack som finkorningt sandpapper. Alla jag pratat med säger att efter en lackbehandling så rinner "skiten" av bilen, och är mycket lättare att hålla ren. Jag tycker alltmer jag känner mig lurad, för jag upplever den som svår att få ren. Jag antar att de som gjort jobbet visste att bilen var sprillans ny, och därmed så behandlade de bilen inte lika noga.
Har jag rätt eller är det jag som är petig, eller har jag haft för höga förväntningar på vad en lackbehandling ska åstadkomma? Vore tacksam och höra med er i forumet med erfarenheter i ämnet.
Har jag rätt eller är det jag som är petig, eller har jag haft för höga förväntningar på vad en lackbehandling ska åstadkomma? Vore tacksam och höra med er i forumet med erfarenheter i ämnet.
Kör nu: XC60 D4 AWD Summum BE MY16 (Polestar). Förr: V40 D4 R-design MY13, V50 D5 MY07...