- lör 28 dec 2013, 16:24
Jag går lite i bilbytartankar som några säkert vet. Planen är att köpa en annan bil och sedan sälja den jag har privat. Ja, detta förutsatt att jag byter, jag är inte säker på det än. Min bil har passerat 17300 mil och om sisådär en månad är det dags för en större service med bland annat kamremsbyte. Den är precis besiktigad utan anmärkning och förutom strålkastarspolningen (som naturligtvis skall åtgärdas innan eventuell försäljning) så fungerar allt utmärkt. Frågan är om jag skall sälja den något billigare innan denna service eller om jag skall serva den och sedan begära ett marknadspris för den? Det skulle kännas skönt att serva den innan och veta att den är helt okej men frågan är om jag får igen pengarna? Servicen kostar runt 7000 - 8000 riksdaler på volvoverkstaden. Hade jag vart spekulant så hade jag gärna sett att servicen var gjord. Och om jag kostar på den en dyr service känns det ju ruttet att sälja den och då kan jag ju lika gärna behålla den ett tag till. Hur skulle ni tänka?
"I didn't hear the question but the answer is aliens"