NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barn2013
Jag undrar om britax multi tech får plats i framsätet (självklart när airbagen är avstängd) på V50?
Funderar på att köpa en V50.

Eller ska man satsa på någon annan bilbarnstol? Ska byta från babyskyddet snart.
Tacksam för tips o råd!
Användarvisningsbild
av Rydell
Britax är väl samma som Volvos egna barnstol. Så det borde ju fungera. Står väl även i bruksanvisningen till vilken bil den passar till.

Hej hopp
av Lövet
Att stolen passar är inte samma sak som att man kan sitta framför :cry: Bäst är att testa först.
Om det är en Britax Hi-Way så är det en ganska liten stol lyckligtvis
av barn2013
Tittat på britax multi tech eller en besafe. Kommer ej ihåg modellen.
Multi tech går till 25kg o besafe går bara till 18kg.
Kanske man ska välja britaxen?!
av Kimmen90
barn2013 skrev:Tittat på britax multi tech eller en besafe. Kommer ej ihåg modellen.
Multi tech går till 25kg o besafe går bara till 18kg.
Kanske man ska välja britaxen?!
Vi kör med en Besafe izi -25kg men i baksätet bakom passagerarstol. Riktigt trångt för den som sitter framför...
Besafen upptill 25kg får ej användas med isofixen
av dongan
Hade köpt en hi way istället. Vi köpte en multi tech först men det blir snålt med plats bakom.
Har nu 2 barn och använder 2 hi way, en i framsätet och den andra bakom.
Men snart ska den store vändas och då blir det nog byte till en two way.
Isofix får bara användas upp till 18 kg, så det känns inte så meningsfullt att köpa en stol med denna fastsättning.
av Lövet
Multitech och Besafe är riktiga as till stolar. Har 2st av den senare själv och det är bara att glömma att sitta framför.
Skulle föredra Hi-Way även om jag behövde byta stol något tidigare. Kommer antagligen att köpa en sådan inom kort. Får inte plats framför helt enkelt. Och då är bilen större än V50.
av Lövet
Hur gamla barn har du?

Står i garaget och letar varför jag int[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]