- sön 22 dec 2013, 17:50
#817175
OutKaszt, som du märker har dieselputte och jag ganska skild uppfattning. Jag påstår inte att han har fel, utan bara en annan uppfattning. Men på en punkt anser jag han har han fel, att det är dyrt med flexifuel vad beträffar service. Jag vet inte om han haft någon och talar av egen erfarenhet, men det har jag. Jag hade en i fyra år och körde 5700 mil. Under den tiden servade jag bilen på auktoriserad Volvo verkstad. Jag gjorde två "helservice" och tre mellanoljebyten. Den totala kostnaden blev 1 krona och 24 öre/mil. Skriv gärna hur det går med bilköpet. Det vore kul att få reda på vad det blev.
dieselputte skrev: TS , om du har begränsad budget för ditt bilköp bör du undvika Flexifuelmodellerna med tanke på oljebytes intervallerna.Ja, olja är dyrt.
OutKaszt, som du märker har dieselputte och jag ganska skild uppfattning. Jag påstår inte att han har fel, utan bara en annan uppfattning. Men på en punkt anser jag han har han fel, att det är dyrt med flexifuel vad beträffar service. Jag vet inte om han haft någon och talar av egen erfarenhet, men det har jag. Jag hade en i fyra år och körde 5700 mil. Under den tiden servade jag bilen på auktoriserad Volvo verkstad. Jag gjorde två "helservice" och tre mellanoljebyten. Den totala kostnaden blev 1 krona och 24 öre/mil. Skriv gärna hur det går med bilköpet. Det vore kul att få reda på vad det blev.
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo