Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 58
Har en kollega som behöver byta automatlåda i en V70 Bi-fuel-03, frågan är om en beggad låda från en vanlig 140 hästare passar eller om det är special til Bi-fuel?Det borde ju inte skilja så mycket tycker man?
Användarvisningsbild
av _Rick_
Troligen måste du ha en exakt rätt låda med rätt artikelnummer.
Användarvisningsbild
av CarMan
även om du köper en låda från en 140 hk till en annan 140 hk så skulle jag kolla så alla numer var rätt.

men rent generelt är det samma låda
Användarvisningsbild
av 58
CarMan skrev:även om du köper en låda från en 140 hk till en annan 140 hk så skulle jag kolla så alla numer var rätt.

Ökej!Vad är det då specifikt som skiljer lådorna åt?Är det rent mjukvarumässigt,för det borde väl gå att ändra, eller är det annat också?
Användarvisningsbild
av CarMan
58 skrev:
CarMan skrev:även om du köper en låda från en 140 hk till en annan 140 hk så skulle jag kolla så alla numer var rätt.

Ökej!Vad är det då specifikt som skiljer lådorna åt?Är det rent mjukvarumässigt,för det borde väl gå att ändra, eller är det annat också?
mellan en 140hk till en annan av samma modelår så är det säkert identiska, men jag kan inte svära på att man inte gjort förendringar på olika modellår.

mjukvaran sitter inte i lådan så den behöver vi inte bry oss om.
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]