Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! Har en V90 -98 där topp-packningen rykt. Bilen är inte värd så mycket så jag står i valet och kvalet hur jag ska göra. Går det att hitta någon som gör detta för vettiga pengar i Göteborgstrakten, märkesverkstad är inte att tänka på och jag har ingenstans att stå själv. Motorn är den på 204 hk och i övrigt är den fin, ambulans inredd till crossbuss.
Eftersom det är vitblocksmotorn kanske det är läge att fråga i 850/V70-delen av forumet. Även om din motor är sexcylindrig har den nästan allt gemensamt med motorerna i 850/V70, och inget med rödblocksmotorerna i 740 och 940. Det där är ju ett arbete som man gärna vill lämna till en verkstad man vet klarar av det...
Tänkte bara knyta ihop tråden med en liten solskenshistoria. Säljaren upplyste mig om att den tog lite vatten men att han inte hittat var. Han hade bytt en hel del och allt verkade ok. Precis när jag köpt bilen eskalerar problemet, lite surt. MEN, när jag snackar med Fredrik som sålde sin röda V90 Crossambulans till mig så fixar han det helt utan snack. - Har du köpt en fungerande bil så är det vad du ska ha. Så just nu står den hos honom, toppen planas och packningen byts. Jag har bilbytarsjukan och har haft hundratals bilar, en sådan här reko säljare är sällsynt, finns knappt. Så slutet gott, allting gott. Ville posta tråden för att jag tror att många crossåkare känner till Fredrik och hans röda ambulans, en kille som ska ha all kredd. :)
Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]