Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dice
hej undrar varför man ska uppgradera mjukvaran i bilen om allt funkar som det ska
Användarvisningsbild
av CarMan
Fredric skrev:Om kortet sitter fram så är telefonen en Ericsson och sitter i dom svensksålda bilarna..har man kortet bak i enheten där så är det en Nokia och sitter på dom flesta importerade bilarna :)
har inget med import o göra.
alla tidiga har Nokia & don från 01 har ericsson
Användarvisningsbild
av CarMan
nuttytompa skrev:Har samma brus i min "premium" xc70.
Trots uppgraderingar i flera omgångar.
Så brusar det vidare från nackstödet,och enligt min "tekniker"
- så är det något man får lära sig att leva med.
låter inte som du talar om samma sort brus som trådskaparen!
Användarvisningsbild
av CarMan
dice skrev:hej undrar varför man ska uppgradera mjukvaran i bilen om allt funkar som det ska

det framgår inte om nån uppdatering gjorts utan att man vill ha nån förendring & det hjälper ju knapast tråsdkaparen nu.
Användarvisningsbild
av CarMan
jag känneer igen detta så väl. men vad var det nu igen. nåt säger mig att jag bytte PHM, men det är ju inte så roligt svar.
av Frigge
CarMan skrev:jag känneer igen detta så väl. men vad var det nu igen. nåt säger mig att jag bytte PHM, men det är ju inte så roligt svar.
Ja tyvärr tro jag oxå på PHM byte.
:(
av jimjam
Svar tiill dig dice:
Jag hade problerm med avgaskamaxelgivaren och då rek volvo mig att samtidigt uppgradera all mjukvara när jag ändå var där .
Mjukvara är inte så dyr.

Carman: vad är PHM? Är det mobilen enheten?
I så fall är det inte värt pengarna.

På billia fick jag namnet Lennart Bjärving som är mobil produkts ansvarig i Göteborg.
Tänkte slå honom en signal för att vad han har att säga om detta.
Det verkar vara flera som har samma problem som jag.
Tror kanske inte att jag kommer så långt med detta men det är värt ett försök i alla fall.

Kan tillägga att det inte finns några felkoder på mobiltelefonen när jag var inne sist. Fast den har regga allt annat, typ dörrar, speglar.

//Jimjam
Användarvisningsbild
av CarMan
PHM är själva telefonen (styrenheten) i din bil är denna integrerad i knappsattsen.
av jimjam
Hej.
Idag har jag talat med Lennart i Göteborg som är mobil ansvarig och han vill få in en felrapport på detta ärende för att kunna gå vidare med problemet.
Han kände inte till felet, vilket jag tycker var konstigt. Det verkar som det finns fler på detta forum som har samma problem.

Kontaktade Per på Bilia haga norra som hjälpte mig med upgr av mobilen.
Han skulle skriva en felrapport på detta och skicka in den så får vi se om det händer något.
Jag får väl kontakta dom om några månader får att se om dom har löst detta problem.

/Jimjam
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]