poscarjr skrev:För mig tog steg 2 till 8 13 dagar. Plåt den 4/12 och sen mail om att den var på tidigt på morgonen den 17/12. Framme hos ÅF igår och nu idag i min ägo. Nu har ju jag en V70 från Torslanda men man tycker ju att steg 2-8 borde vara någorlunda samma. Inte för att jag vet hur lång tid det tar från Gent men nog låter v. 6 lite väl pessimistiskt. Å som sagt, min bil är ju fortfarande på väg och skall inte levereras förrän v. 1...trots det tittar jag på den i detta nu. :)
Mycket märkligt, men det låter lovande :) Nu lär ju transporten från Gent kanske ta 1-2 dagar längre jämfört med Torslanda, och sedan har vi jul- och nyårshelgen som antagligen lär sätta lite käppar i hjulen. Precis som du hade jag också v. 7 som beräknad leveransvecka och vi gjorde beställningen i stort sett samtidigt.
Normalt sätt så tar det väl inte så lång tid för ÅF att färdigställa bilen, om man inte har beställt alltför mycket options som de ska montera.
Någon som vet vad steg 3-8 representerar?
Någon som har erfarenhet hur det ser ut på XC60-fronten med leveranser, och speciellt då med VEA?