Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gunner
Men va faan! Är det sånt tryck på V60 då? Närå bara att gratulera! :wink: Hur dags skall du in?
Användarvisningsbild
av poscarjr
:)
Kommer att fara dit vid 15.00 cirkus.
av Gunner
OK! En timme före mig då! :evil: Men grattis till nya åket. Skapade nyss en ny tråd avseende motorn och där är ju alla, oberoende av bilmodell. Välkomna att ge sina synpunkter på nya drivlinan. Skall bli kul att se, om den faller alla i smaken. Speciellt som man köpt grisen i säcken!! :)
//Mats
av Ulmerkotte
Hämtat pärlan(V60 vea man) i dag och kört ca 22 mil, Nässjö-Göteborg, förbrukningen landade på halvlitern precis, ingen snålkörning då jag hade brottom till jobbet, 100, 110, 120!..Säljaren sa att det var den första vea dom hade, dom har inte ens provbilar!.. Frågade om inte folk velat prova min!.. Joda! :mrgreen:
av Gunner
Grattis å låter gott! !Halvliter å med de premisser du anger. verkar ju otroligt bra!! Glöm nu inte att peta in dina reflektioner på nya tråden jag la upp!! God Jul!
//Mats
Användarvisningsbild
av poscarjr
Instämmer - grattis Ulmerkotte! Hoppas mätaren stod på 0... :)
av Ulmerkotte
Gunner skrev:Glömde gratta! Men vad har du för reg.datum på bilen hos bilhandlaren? Står med på bilregistret.
Sorry! Fick ju svaret där! Då har min haft det körigt (Nyköping) och du shoppar i? :)
Såg frågan först nu! Nybergs i Nässjö är handlarn!.. Tror inte jag hade fått bilen innan nyår om jag inte låg på själv lite, ringde o sa att jag sett att bilen kommit, "jasså det har du listat ut". Jag fick meil från att volvo att nu transporteras din bil, och dagen efter så står det en bil med precis mina spec på gården!.. inte svårt att lista ut, till saken hör att dom är mitt i flytten in i sin nya bilhall så dom har inte tid med så många leveranser!.. fick en inbjudan i dag till invigningen av nya hallen den 2 januari !.. Med lunch! :P
av PFA
Kul att VEA-kärrorna börjar rulla in! Vill gärna höra era omdömen, och det finns ju uppstartade trådar för det.

Idag tog min det första steget i byggprocessen (till steg 2), i alla fall, om man ska tro på Min Volvo. Nu pressas det plåt hej vilt. Samtidigt kapades en vecka på beräknas leveransvecka, från v. 7 till v. 6. Köplats 7149 av totalt 11425.

Ni som nu har erfarenhet av leveranser under året eller pågående leveranser, hur snabbt rullar det på när komponenter, som t ex plåtar i detta fallet, väl har börjat tillverkas? Jag minns inte vad de kommande stegen på Min Volvo presenterar, men själva slutmonteringen på linan, i detta fallet Gent (XC60), går väl snabbt. Kan väl inte ta mer än en dag?

Någon som vet om fabrikerna stänger ner helt under julhelgerna? Jobbas det dygnet runt?
Användarvisningsbild
av poscarjr
För mig tog steg 2 till 8 13 dagar. Plåt den 4/12 och sen mail om att den var på väg tidigt på morgonen den 17/12. Framme hos ÅF igår och nu idag i min ägo. Nu har ju jag en V70 från Torslanda men man tycker ju att steg 2-8 borde vara någorlunda samma. Inte för att jag vet hur lång tid det tar från Gent men nog låter v. 6 lite väl pessimistiskt. Å som sagt, min bil är ju fortfarande på väg och skall inte levereras förrän v. 1...trots det tittar jag på den i detta nu. :)
Senast redigerad av 1 poscarjr, redigerad totalt 0 gånger.
av PFA
poscarjr skrev:För mig tog steg 2 till 8 13 dagar. Plåt den 4/12 och sen mail om att den var på tidigt på morgonen den 17/12. Framme hos ÅF igår och nu idag i min ägo. Nu har ju jag en V70 från Torslanda men man tycker ju att steg 2-8 borde vara någorlunda samma. Inte för att jag vet hur lång tid det tar från Gent men nog låter v. 6 lite väl pessimistiskt. Å som sagt, min bil är ju fortfarande på väg och skall inte levereras förrän v. 1...trots det tittar jag på den i detta nu. :)
Mycket märkligt, men det låter lovande :) Nu lär ju transporten från Gent kanske ta 1-2 dagar längre jämfört med Torslanda, och sedan har vi jul- och nyårshelgen som antagligen lär sätta lite käppar i hjulen. Precis som du hade jag också v. 7 som beräknad leveransvecka och vi gjorde beställningen i stort sett samtidigt.

Normalt sätt så tar det väl inte så lång tid för ÅF att färdigställa bilen, om man inte har beställt alltför mycket options som de ska montera.

Någon som vet vad steg 3-8 representerar?

Någon som har erfarenhet hur det ser ut på XC60-fronten med leveranser, och speciellt då med VEA?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 55

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida