Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hayah
Sitter här och har fått förfrågan om jag tycker 850 från 94 är ett bra köp.
Men jag har iaf fått för mig att det finns en del sjukdomar hos 850. :???:

Men jag vill ju inte utgå fån rykten därför ber jag er här att ärligt svara vilka vanliga sjukdomar som finns hos 850 och om dom är lätta att bota.

Jag vet inte vad det är för motor på den tyvärr.
Och hon som är intresserad att köpa en behöver en bil att kunna dra hästsläp med helst.

Tack för svar! :)
Användarvisningsbild
av Hayah
*Puttar på*
av Uninium
Läckande packbox mellan motor/låda(dyrt att åtgärda),hundbenet,trögväxlad 1a+back då behövs ingående axeln smörjas(dyrt att åtgärda),rost baklucka

annars ska det inte vara nå större problem med dom,har en 93a som snurrar på bra och har inte haft nå större problem förutom just det där med ingående axeln.Men jag behövde byta kopplingen ändå så då fixades det+packboxen.

Sen finns det vissa 850 som drar rätt mkt olja.
Användarvisningsbild
av Hayah
Är 850 en bil ni skulle rekommendera till en tjej som har nytaget körkort och är beroende av en bil då hon bor ute på landet?
av __Marcus
Jag är iofs kille med relativt nytaget körkort (17 Juli) och är också beroende av bil och jag är riktigt nöjd med min 855 '94, klart det är en del fix men det är inget mer än med vilken bil som helst vad jag upplevt än så länge..Brukar dock ha en hel del fler hästar på när jag drar släp, i annat format också hehe =)
Säg åt henne att köpa bilen..hon blir nöjd.
av Uninium
Det är ju inte precis den vanligaste bilen tjejer köper,dom brukar ju köpa micra,golf etc.Men visst det är ju bara slå till så får hon en krocksäker bil också.Det är mer är vad man kan kalla micra :D
Användarvisningsbild
av Hayah
Kanske ska tillägga att hon inte kan så enormt mycket om bilar, hon vet hur man kör och det man lär sig på trafikskolan och det lilla jag lär henne men inte så mycket mer. Så får inte vara allt för svåra/dyra fel på den heller.
Användarvisningsbild
av Hayah
unlock26 skrev:Det är ju inte precis den vanligaste bilen tjejer köper,dom brukar ju köpa micra,golf etc.
Min första bil var en ford sierra som bara blev stående, den köpte jag när jag var 17 år. Några månader senare köpte jag min äkta förstabil en 744 gle -84. ;) Som jag övningskörde innan jag fick mitt körkort och hade även tills jag tröttnade (dvs några månader efter körkortet) för den gick sönder.
Köpte jag mig en nyare bil 944 LTT SE -97 ;)

Men tjejer brukar kanske tänka lite mer ekonomiskt med tanke på bensin när dom handlar. Men jag tänkte praktiskt du jag behöver min bil till att köra släp. ;)

Men jag tycker ändå att volvo är rätt vanligt bland tjejer. ;)
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]