Elmeholt,
Ja då får du mycket att se fram emot då när du hämtar din nya MY14, de nya baklyktorna blir en fin bonus som du inte visste om då. V70 MY14 tycker jag är riktigt snygg även om "faceliften" de gjorde på V70 MY14 inte är så jätteomfattande.
Några saker som V70 MY14
kan utrustas med, som var nytt för 2014:
Växlingspaddlar vid ratten (endast med automatlåda).
Rattvärme.
Eluppvärmd frontruta tillsammans med regnsensor.
Active High Beam Control (aktiv helljusreglering), ABL kurvljus dock sen tidigare men tillval.
Sensus Connected Touch med pekskärm (som visst skall fungera att peka på med handskar på).
Digital instrumentpanel med 8 tum TFT färgskärm som har 3 teman (Elegance, Eco och Performance).
Nya sportstolar (har jag för mig).
Den har:
Bredare grill med förstorat järnmärke.
Spoilern nytt utseende med rektangulära dim/varselljus, varselljusen är s k DRL (Daytime Running Lights).
Lite mer krom i baken och nya bakljus med LED lampor samt stötfångare och avgasrör ny utformning.
D2 motorn snålare med endast 3,9 lit/ 100 km vid landsvägskörning (oavsett manuell eller Powershift automatlåda) och möjligt Volvo optimerade övriga motorer något också till 2014 (men jag tror de gjorde det mesta ang detta redan på MY13).
City Safety som nu är aktivt upp till 50 km/h, kanske kom redan MY13 (tidigare 30 km/h).
Stämmningsbelysning som lyser upp mugghållare, dörrhandtag, sätesreglage, bagageutrymme och förvaringsfack.
På bilar med automatlåda ny växelspaksknopp med pianosvart inlägg.
För den som vill veta mer kolla t ex här:
http://www.pavag.volvocars.se/innovatio ... ildspelet/
Vad jag kan komma på.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.