Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Andreas850
Hej!
Min högra sidospegel på den trogna 850'n (-94) har blåst av (alltså själva spegelglaset, plasthållaren är kvar. :). Det sa bara swosch, trodde faktiskt att de var limmade för att hålla för lite vind...
Aja, det enda som man ser där spegelglaset tidigare satt är en svart platt plastplatta. Jag undrar, vart får jag tag på nytt spegelglas och kan jag bara limma det direkt på plattan? Blir det inget strul med värmeslingan som går inuti då?

Är det nån som har ett extra spegelglas som passar ungefär så säg till. :)

Tacksam för svar!

/Andreas
Användarvisningsbild
av #27
Ja du kan prova att lima men det slutar säkert med ett nytt glas..
Användarvisningsbild
av Andreas850
Uhm, hur menar du då? Jag kanske bör tillägga att spegelglaset träffade vägbanan i 90 kmh och nu ligger i tusen bitar... Så nytt glas behövs nog. :)

Jag har för mig man kunde surfa in på nån bilskrotsajt och beställa prylar... Det fungerade rätt bra nere vid Mälardalen, men nu när jag flyttat till Norrland så vete fan...
Användarvisningsbild
av #27
Oj missförstånd :oops:
Köper du en ny/beg så får du med den svarta plasten också..
Användarvisningsbild
av Andreas850
Vah, får man? Fan vad lyx. Du vet inte var man kan köpa en sån onlajn? Sitter åt helvete illa till ute i skogen med närmaste skrot trettiotvå mil härifrån...
Användarvisningsbild
av Andreas850
Vilken kille! Jag tackar och bockar, här fanns prylar! You just made my day.

(det skulle vara .nu på slutet, men det gör inget) :)
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]