Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Andreas850
Hej igen!

Min bil är lite egen och har många fel, täntke att jag kunde söka på den eviga kunskapskällan jagrullar.se för att se om jag blir nåt klokare! :)

För ett tag sen bromsade jag hårt på halt underlag. Det lät då som om nån form av motor eller dylikt spolade upp och sen hostade till och blev tyst.
ABS-lampan började lysa på instrumentpanelen och nu är ABS-funktionen helt ur funktion. Vad är det egentligen för nåt som har hänt på bilafan? Är det nånting jag kan laga själv eller blir det ännu en dyr historia?

(Volvo 850 -94, 29k mil)

Tacksam,
Andreas
Användarvisningsbild
av #27
Åk till volvo och läs ut felkodern så att det inte bli massa gissningar för då har man lite att gå på..
Användarvisningsbild
av Andreas850
Aj aj aj... Det här låter som att det kan bli en dyr historia ändå. Aja, jag tackar för det snabba svaret!
Användarvisningsbild
av ketto
du kan läsa ut felkoderna själv! Titta vid spolarvätskepåfyllningen så ser du en svart dosa me 2 lock! En pinne ska in i nån av hålen, ett är för ABS tror ja..

*edit* här har du den på svenska, (den som finns här på forumet är på engelska)
http://forum.nordic85x70club.nu/viewtopic.php?t=2154
Senast redigerad av 1 ketto, redigerad totalt 0 gånger.
av v50danne
är den alltid tänd brukar det vara en givare
tänds den när du börjar köra brukar det vara abs-kransen

men som sagt innan, läs ut felkoder själv
Användarvisningsbild
av Andreas850
Riktigt coolt, jag visste inte om det här blinksystemet. :) Ska köra in i hangaren efter jobbet och kolla, jag hör av mej när jag vet mer vilket fel det är! Tusen tack grabbar.

I sverige byter vi sällan komplett v&au[…]

Är inte gräns för varning 51mm? nor[…]

XC60 -21 lite frågor

Det orangea visar väl bara att det är ma[…]

Orginal polestarfälgar med et som svälje[…]