Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Nu är det nära...
Efter veckor av beslutsångest och vacklande fram och tillbaks mellan XC60 D5 AWD och XC60 D4 FWD har jag nu bestämt mig (tror jag) för att VEA är viktigare än AWD. Nu ser specen ut så här:

XC60 D4 Summum Business Edition Pro II
Lack: 712, Rich Java
Inredning: G36M, Läder, Hasselbrun/mörkgrå mörkt innertak
Manuell låda
Lastpaket
Teknikpaket PRO med Sensus Connect HP 7"
Sportpaket
Klimatpaket med Volvo on Call
Driver alert (egentligen är det helljusautomatiken jag är ute efter, men den går inte att beställa separat)
Borttagning av emblem
Elfällbara nackskydd
Eluppvärmda spolarmunstycken
Park assist kamera
Progressiv styrservo
Fuktsensor
Panelinlägg Copper Dawn
Odubbade vinterhjul
Fast drag
Skyddsgaller

Har plockat bort följande som jag iofs skulle vilja ha men inte får in i budgeten:
AWD
Driver support paket
Eluppvärmd vindruta
Four-C

Några sista-minuten-tips om vad som är "fel" innan jag skickar in beställningen? Förstår att det inte finns rätt och fel i det här fallet, men har jag missat något man inte kan leva utan alternativt tagit med något som inte är värt att betala för?

Edit: Återförsäljaren tipsade mig om att om jag ville ha VEA-motorn så skulle jag inte vänta för länge med beställningen. Snart är MY14 slutsåld med denna motorn, leverans blir det tidigast i april...
Användarvisningsbild
av skiffervag
Grattis till best av nya bilen!

Själv skulle jag aldrig beställa utan automat och en adaptiv farthållare.Never ever,men jag kanske är lite "gubbigare" :lol: Oslagbart ihop med "BLIS"Tyvärr sätter ekonomin alltid stopp för "extra allt"

_____________________________________________________________________________________________________________________________
Beställt :XC60 VEA D4 Summ Be II FWD Black Met Aut Lastpaket DriverSupport Klimatpaket m tidur Parkass Camera Sensus Navi beställd 11/11 2013 prel lev V9-2014
av PFA
Jättefin bil du väljer. Vad blir det för fälgar? Jag har själv satsat på nya automaten eftersom jag har kört med det under de fyra senaste åren. Har svårt att tänka mig utan det i den typen av bil. Dessutom har nya 8:an än så länge fått många positiva omdömen. Men det är ju en smaksak och ofta kopplat till budgeten. Men för mig var den viktig.
av PFA
Just det...missade att du valt Sportpaketet, vilket jag också har valt. Håller med, Titania hade suttit fint, men det är ju som sagt skönt om man slipper knacka på hos grannen varenda dag bara för att få duscha varmt...

By the way, ser aldrig någon XC60 med Fenrir. Är de så fula? :)
av Petzzon
Personligen hade jag valt bort lastpaket och en del småkrafs för att få råd med automat och driver support. DS paketet är ju prissänkt till 14900:- vilket är helt ok även om jag beställde medan det kostade 9900:-.

Vad gäller fenrir ser den ok ut men kanske inte tycker den ser ut att vara så stor som 19 tum, i mitt fall blir sommardäcken inbytta och det kommer hamna vinterdäck på dessa fälgar.

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]

12.000mil så är den knappt inkörd.[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]

Byta servo XC60

Två kontaktstycken, lossa tryckledningen, by[…]